L'escriptora Joan Didion, popular pels seus informes sobre la cultura californiana de la dècada dels seixanta, que la van consolidar com a exponent del nou periodisme, ha mort als 87 anys a conseqüència del Parkinson. Didion, guanyadora del National Award, va saltar a la fama amb una sèrie d'articles a la revista Life i The Saturday Evening Post que exploraven la vida nord-americana de postguerra.
Graduada per la Universitat de Berkeley a Califòrnia, li va ser concedit el doctorat honoris causa en lletres per les universitats de Harvard i Yale. Califòrnia, el seu estat natal, li va proporcionar el material més ric per a les seves obres. "Crèiem en nous començaments i crèiem en la bona sort", va escriure a Where I was from (2003), un retrat psicològic de l'estat.
Va començar treballant a la revista Vogue, on va ser editora i crítica de cinema, i ha estat col·laboradora habitual de The New York Review of Books. Al costat del seu marit, John Gregory Dunne, va escriure també guions cinematogràfics, entre els quals hi ha Segons vingui el joc, portada al cinema per Frank Perry i protagonitzada per un jove Anthony Perkins.
Va ser autora de les novel·les Run River, Book of Common Prayer, Democracy i The Last Thing He Wanted. També ha escrit diversos llibres d'autoficció, com Where I Was From, Blue Nights i l'aclamada L'any del pensament màgic, que va ser guanyadora del National Book Award i finalista del Premi Pulitzer i del National Book Critics Circle Award. També ha publicat diversos llibres d'assaig sobre la cultura i la política nord-americanes.
Mor als 87 anys l'escriptora Joan Didion
Didion va ser una de les referències del nou periodisme dels anys seixanta als Estats Units

- L'escriptora Joan Didion -
- David Shankbone / Viquipèdia
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 23 de desembre de 2021 a les 18:49
Et pot interessar
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025 obre les portes: «Venim per fomentar la llengua i la cultura catalana»
-
Cultura Pas endavant amb el català d'un gran fabricant de productes musicals
-
Cultura Els tècnics de l'Aragó denuncien que les pintures de Sixena dipositades al MNAC tenen «humitats»
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025: horaris, programació i expositors
-
Cultura Els cinc imprescindibles de les Festes de la Mercè 2025
-
Cultura El piromusical de la Mercè inclourà l'estrena d'una cançó en català dels Estopa i The Tyets