Vangelis ha mort. Evángelos Odysséas Papathanassíou era un dels compositors grecs més importants alhora que un referent de la música electrònica. Als 79 anys d'edat va morir aquest dimarts al vespre en un hospital de França, on estava ingressat per complicacions amb la Covid-19.
Conegut per la banda sonora de Carros de fuego, amb què va guanyar un Oscar el 1980, Vangelis era teclista i compositor de música progressiva, jazz i orquestra, entre d'altres. Va ser l'autor de les bandes sonores de pel·lícules com Blade Runner, Missing, Antarctica, The Bounty, 1492: Conquest of Paradise i Alexander.
Amb una carrera musical de més de 50 anys, Vangelis va tocar amb diversos grups de pop durant la dècada dels 60 i als 70 va iniciar-se amb la composició, escrivint les partitures de diversos documentals d'animals. La banda sonora de Carros de fuego va ser la música de fons de l'entrega de premis als Jocs Olímpics de Londres 2012.
Mor el compositor grec Vangelis als 79 anys
Conegut per la banda sonora de "Carros de fuego" i referent de la música electrònica, recentment havia estat hospitalitzat per complicacions amb la Covid-19 a França
- El compositor grec Vangelis -
- Wikipedia
ARA A PORTADA
-
«L'any vinent hi haurà novetats en ajuts de lloguer als joves de Barcelona» Ferran Casas i Manresa | David Cobo
-
La recepta d'Illa contra Aliança Catalana: cos a cos al Parlament i més diners als barris Bernat Surroca Albet
-
La lletra petita de les noves multes a Barcelona: anar sense samarreta, pagar un massatge o beure al carrer David Cobo
-
Govern i entitats activen un local perquè hi dormin desallotjats del B9 a partir de diumenge a la nit Redacció
-
Publicat el 19 de maig de 2022 a les 17:07
Et pot interessar
-
Cultura
Tots els concerts de Nadal 2025 a Barcelona
-
Cultura
L’Anella Olímpica tanca 2025 amb les millors xifres: 2,4 milions d’espectadors i 200 esdeveniments
-
Cultura Els 10 llibres finalistes del Premi Òmnium a la Millor Novel·la de l'Any
-
Cultura
Anna Guitart, nova directora de l’Institut Ramon Llull
-
Cultura
El director del MNAC: «La sortida de les pintures de Sixena no significaria absolutament res»
-
Cultura
Mor Jordi Roch, metge, gestor musical i fundador de l'Associació Franz Schubert, als 94 anys
