Vangelis ha mort. Evángelos Odysséas Papathanassíou era un dels compositors grecs més importants alhora que un referent de la música electrònica. Als 79 anys d'edat va morir aquest dimarts al vespre en un hospital de França, on estava ingressat per complicacions amb la Covid-19.
Conegut per la banda sonora de Carros de fuego, amb què va guanyar un Oscar el 1980, Vangelis era teclista i compositor de música progressiva, jazz i orquestra, entre d'altres. Va ser l'autor de les bandes sonores de pel·lícules com Blade Runner, Missing, Antarctica, The Bounty, 1492: Conquest of Paradise i Alexander.
Amb una carrera musical de més de 50 anys, Vangelis va tocar amb diversos grups de pop durant la dècada dels 60 i als 70 va iniciar-se amb la composició, escrivint les partitures de diversos documentals d'animals. La banda sonora de Carros de fuego va ser la música de fons de l'entrega de premis als Jocs Olímpics de Londres 2012.
Mor el compositor grec Vangelis als 79 anys
Conegut per la banda sonora de "Carros de fuego" i referent de la música electrònica, recentment havia estat hospitalitzat per complicacions amb la Covid-19 a França
- El compositor grec Vangelis -
- Wikipedia
ARA A PORTADA
-
La pitjor elecció per a Trump: com afectarà la tria del fill de Khamenei en la guerra a l'Iran? Pep Martí i Vallverdú
-
-
L'Ibex-35 acumula una caiguda del 7% en una setmana, el pitjor registre des de fa quatre anys Redacció
-
Educació apuja l'aposta amb el salari: convenç CCOO i UGT però indigna la resta de sindicats David Cobo
-
Les vagues i protestes s'enquisten als serveis municipals de Barcelona davant un Collboni que no mou fitxa David Cobo
Publicat el
19 de maig de 2022 a
les 17:07
Et pot interessar
-
Cultura
Així serà el nou MNAC: tindrà dos edificis connectats per un passadís cobert
-
Cultura
«No hi ha ningú al timó d'aquest món»
-
Cultura
Quan escriure amb nom de dona era un problema: sis autores darrere d'un pseudònim
-
Cultura
Guerra, exili i resistència cultural: així és l'obra de Mercè Rodoreda
-
Cultura
L'RCD Espanyol fa el pas i s'afegeix al Correllengua
-
Cultura
És València: ni Valéncia, ni Valencia
