07
de març
de
2022, 10:30
Actualitzat:
14:15h
La Comissió d'Afers Institucionals ha fet aquest dilluns el hearing de la futura presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Romà, després que el passat desembre el PSC, ERC i Junts en pactessin la renovació en tres anys de retard. Àngels Ponsa, Lluís Noguera, Pep Riera, Lluís Garriga, Gemma Ribas i Carme Figueras l'acompanyaran Romà en aquesta nova etapa i també han presentat les seves candidatures al Parlament. El ple els haurà de votar dimecres.
La idea de Romà, proposada per ERC, és "refundar" la CCMA per convertir-la en la "corporació catalana de continguts" en la qual l'usuari se situï al centre. La nova presidenta de la Corporació ha plantejat aquesta "refundació" de l'ens públic, ja que considera "urgent i indispensable" prendre mesures per actualitzar els mitjans públics 40 anys després de la seva creació.
"L'accés a la informació, l'entreteniment i l'educació és essencial en un país que vol ser ric i divers", ha dit Romà. La futura presidenta de la CCMA ha fet referència a la necessitat de ser "capaços" de crear més contingut i no crear un discurs únic per poder representar totes les realitats: "Cal que el conjunt de Catalunya conegui la diversitat que hi ha al país i al món", ha dit.
La publicista de Mollerussa ha defensat com ha de ser la nova CCMA a partir d'una estratègia basada en cinc punts que toquen les realitats actuals. Des de convertir la CCMA en una "plataforma de continguts" de servei públic que doni resposta a noves formes de consum, fins a "refundar i rellançar-la" com un servei "sostenible, viable i col·laborar" multiplicant la inversió i introduint canvis en les formes treballar. Ha reivindicat revertir les retallades que en els darrers anys ha patit l'ens i ha defensat la seva missió com a servei públic.
Romà també aposta per situar la ciutadania al centre de la corporació, que la CCMA estigui "al servei de l'usuari". És en aquest sentit que la futura presidenta ha fet èmfasi en la necessitat de generar continguts per a tots els públics, sobretot l'infantil i el juvenil. També la recerca i la innovació, així com l'aplicació de la digitalització, les dades i les noves competències tecnològiques tindran cabuda en aquesta refundació de la Corporació.
Amb tot, Romà aposta per fer una nova CCMA que sigui el "motor del teixit industrial i audiovisual a Catalunya". I, per aconseguir-ho, ha apel·lat directament als treballadors de la Corporació: "Necessitem la seva professionalitat i entusiasme per fer-ho".
La futura presidenta de la CCMA vol, doncs, donar una nova mirada a l'ens per tal de "transformar-lo" perquè, segons ha remarcat, està "al servei del poble de Catalunya". "Hem de parlar de construir", ha recordat, davant les amenaces de l'extrema dreta de voler tancar els mitjans audiovisuals públics catalans.
La candidata a membre del Consell de Govern de la CCMA Carme Figueras ha assegurat que la seva llarga trajectòria política pot ser un "actiu" a aportar. Figueras ha dit que tots els candidats es comprometen a reforçar el servei públic. Ha assegurat que treballarà des del diàleg i la recerca del consens "més ampli". Entre d’altres, ha parlat d’adaptar el llibre d’estil de la CCMA als nous usos com el combat de la desinformació.
Un altre candidat, Lluís Carriga, ha defensat que el nou Govern de la CCMA haurà de liderar la "transició" del servei públic. Ha demanat definir un nou model per fer passar la CCMA de ser "analògica" a "digital". Aquest canvi de concepció hauria d’afectar "totes les estructures". També ha parlat de fomentar la col·laboració público-privada i de fer arribar la CCMA a "tothom".
El futur membre Lluís Noguera ha subratllat que la CCMA ha de ser una "fàbrica de continguts de qualitat, útil per la llengua catalana, els creadors i la ciutadania". Entre d’altres, ha reivindicat arribar als infants i als joves i exercir el lideratge dins l’ecosistema català i europeu de l’audiovisual.
La candidata a vicepresidenta de la CCMA Àngels Ponsa ha recordat que TV3 ha estat el "motor tractor" del sistema audiovisual català i que cal mantenir-ho. Entre d’altres, ha demanat posar l’accent en donar audiència a la música i les novetats discogràfiques. "Sense els joves creadors no hi ha futur", ha advertit. Ponsa ha assegurat que cal detectar el "talent" dels nous creadors tenint un contacte "directe" amb el sector.
La candidata a membre Gemma Ribas ha destacat que la CCMA ha d’ampliar l’espectre de l’audiència amb un "enfocament multidisciplinari". Ribas ha explicat que cal utilitzar tecnologies avançades "amb molta cura", "de forma eficient" i amb eines "socialment responsables". Ribas ha demanat "transparència en les dades" i estar atents per no "repetir certes males pràctiques". "Una corporació que no estreny mires sinó que ajuda a ampliar-les", ha conclòs.
Finalment, el candidat a membre Josep Riera ha reivindicat la missió de servei públic dels mitjans de comunicació públics catalans i la confiança dels ciutadans. Ha argumentat que la confiança dels ciutadans demostra que es pot invertir per renovar els mitjans. "Transformació digital i convergència multimèdia són passos indispensables", ha apuntat.
La idea de Romà, proposada per ERC, és "refundar" la CCMA per convertir-la en la "corporació catalana de continguts" en la qual l'usuari se situï al centre. La nova presidenta de la Corporació ha plantejat aquesta "refundació" de l'ens públic, ja que considera "urgent i indispensable" prendre mesures per actualitzar els mitjans públics 40 anys després de la seva creació.
"L'accés a la informació, l'entreteniment i l'educació és essencial en un país que vol ser ric i divers", ha dit Romà. La futura presidenta de la CCMA ha fet referència a la necessitat de ser "capaços" de crear més contingut i no crear un discurs únic per poder representar totes les realitats: "Cal que el conjunt de Catalunya conegui la diversitat que hi ha al país i al món", ha dit.
La publicista de Mollerussa ha defensat com ha de ser la nova CCMA a partir d'una estratègia basada en cinc punts que toquen les realitats actuals. Des de convertir la CCMA en una "plataforma de continguts" de servei públic que doni resposta a noves formes de consum, fins a "refundar i rellançar-la" com un servei "sostenible, viable i col·laborar" multiplicant la inversió i introduint canvis en les formes treballar. Ha reivindicat revertir les retallades que en els darrers anys ha patit l'ens i ha defensat la seva missió com a servei públic.
Romà també aposta per situar la ciutadania al centre de la corporació, que la CCMA estigui "al servei de l'usuari". És en aquest sentit que la futura presidenta ha fet èmfasi en la necessitat de generar continguts per a tots els públics, sobretot l'infantil i el juvenil. També la recerca i la innovació, així com l'aplicació de la digitalització, les dades i les noves competències tecnològiques tindran cabuda en aquesta refundació de la Corporació.
Amb tot, Romà aposta per fer una nova CCMA que sigui el "motor del teixit industrial i audiovisual a Catalunya". I, per aconseguir-ho, ha apel·lat directament als treballadors de la Corporació: "Necessitem la seva professionalitat i entusiasme per fer-ho".
La futura presidenta de la CCMA vol, doncs, donar una nova mirada a l'ens per tal de "transformar-lo" perquè, segons ha remarcat, està "al servei del poble de Catalunya". "Hem de parlar de construir", ha recordat, davant les amenaces de l'extrema dreta de voler tancar els mitjans audiovisuals públics catalans.
La candidata a membre del Consell de Govern de la CCMA Carme Figueras ha assegurat que la seva llarga trajectòria política pot ser un "actiu" a aportar. Figueras ha dit que tots els candidats es comprometen a reforçar el servei públic. Ha assegurat que treballarà des del diàleg i la recerca del consens "més ampli". Entre d’altres, ha parlat d’adaptar el llibre d’estil de la CCMA als nous usos com el combat de la desinformació.
Un altre candidat, Lluís Carriga, ha defensat que el nou Govern de la CCMA haurà de liderar la "transició" del servei públic. Ha demanat definir un nou model per fer passar la CCMA de ser "analògica" a "digital". Aquest canvi de concepció hauria d’afectar "totes les estructures". També ha parlat de fomentar la col·laboració público-privada i de fer arribar la CCMA a "tothom".
El futur membre Lluís Noguera ha subratllat que la CCMA ha de ser una "fàbrica de continguts de qualitat, útil per la llengua catalana, els creadors i la ciutadania". Entre d’altres, ha reivindicat arribar als infants i als joves i exercir el lideratge dins l’ecosistema català i europeu de l’audiovisual.
La candidata a vicepresidenta de la CCMA Àngels Ponsa ha recordat que TV3 ha estat el "motor tractor" del sistema audiovisual català i que cal mantenir-ho. Entre d’altres, ha demanat posar l’accent en donar audiència a la música i les novetats discogràfiques. "Sense els joves creadors no hi ha futur", ha advertit. Ponsa ha assegurat que cal detectar el "talent" dels nous creadors tenint un contacte "directe" amb el sector.
La candidata a membre Gemma Ribas ha destacat que la CCMA ha d’ampliar l’espectre de l’audiència amb un "enfocament multidisciplinari". Ribas ha explicat que cal utilitzar tecnologies avançades "amb molta cura", "de forma eficient" i amb eines "socialment responsables". Ribas ha demanat "transparència en les dades" i estar atents per no "repetir certes males pràctiques". "Una corporació que no estreny mires sinó que ajuda a ampliar-les", ha conclòs.
Finalment, el candidat a membre Josep Riera ha reivindicat la missió de servei públic dels mitjans de comunicació públics catalans i la confiança dels ciutadans. Ha argumentat que la confiança dels ciutadans demostra que es pot invertir per renovar els mitjans. "Transformació digital i convergència multimèdia són passos indispensables", ha apuntat.