Serra d'Or, la veterana publicació de l'Abadia de Montserrat inclou en el seu número 669 de setembre un extens dossier central dedicat a la figura del president de la Generalitat, Lluís Companys, del qui se'n compleixen 75 anys del seu assassinat el proper 15 d'octubre.
La revista catòlica ha comptat amb un ampli ventall d'articulistes que analitzen el personatge des d'angles força diferents: Albert Balcells, Jordi Casassas, Agustí Colomines i Companys, Joan B. Culla, Josep M. Figueres, Josep Fontana, Borja de Riquer, Jaume Sobrequés, Josep M. Solé i Sabaté, Enric Ucelay-Da Cal i Francesc Vilanova.
Un conjunt d'articles, tot plegats, que constitueixen una mirada intensa i també crítica sobre un dels homes que el catolicisme català ha tingut més prevencions en contemplar. Tant pels fets violents que es van produir durant el seu mandat - i que van costar la vida a 20 monjos montserratins, beatificats el 2013-, com per l'altre vessant: el de la seva acció salvadora del monestir i de la vida d'uns altres milers de catòlics als qui, des de la Generalitat, va facilitar la fugida.
«Serra d'Or» dedica un dossier a l'estudi de la figura del president Companys
La publicació de l'Abadia de Montserrat reuneix un ampli ventall d'articulistes entorn una figura controvertida per al catolicisme català
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de setembre de 2015 a les 17:49
Et pot interessar
-
Cultura Els cinc imprescindibles de les Festes de la Mercè 2025
-
Cultura El piromusical de la Mercè inclourà l'estrena d'una cançó en català dels Estopa i The Tyets
-
Cultura The Kooks actuarà a Barcelona el pròxim 3 de març
-
Cultura Alfredo Relaño fitxa per la competència després de l’acomiadament del grup Prisa
-
Cultura L’auge de la música en viu a Barcelona: el saxofonista com a protagonista en esdeveniments i celebracions
-
Cultura Lluís Llach s'uneix a Els Catarres i Roger Mas en una nova versió de «País Estrany» per la Diada