Serra d'Or, la veterana publicació de l'Abadia de Montserrat inclou en el seu número 669 de setembre un extens dossier central dedicat a la figura del president de la Generalitat, Lluís Companys, del qui se'n compleixen 75 anys del seu assassinat el proper 15 d'octubre.
La revista catòlica ha comptat amb un ampli ventall d'articulistes que analitzen el personatge des d'angles força diferents: Albert Balcells, Jordi Casassas, Agustí Colomines i Companys, Joan B. Culla, Josep M. Figueres, Josep Fontana, Borja de Riquer, Jaume Sobrequés, Josep M. Solé i Sabaté, Enric Ucelay-Da Cal i Francesc Vilanova.
Un conjunt d'articles, tot plegats, que constitueixen una mirada intensa i també crítica sobre un dels homes que el catolicisme català ha tingut més prevencions en contemplar. Tant pels fets violents que es van produir durant el seu mandat - i que van costar la vida a 20 monjos montserratins, beatificats el 2013-, com per l'altre vessant: el de la seva acció salvadora del monestir i de la vida d'uns altres milers de catòlics als qui, des de la Generalitat, va facilitar la fugida.
«Serra d'Or» dedica un dossier a l'estudi de la figura del president Companys
La publicació de l'Abadia de Montserrat reuneix un ampli ventall d'articulistes entorn una figura controvertida per al catolicisme català
ARA A PORTADA
-
Així s'ha gestat (i ha fet equilibris) la Santa Aliança empresarial pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
«Una millora important, però no suficient»: els empresaris es posicionen sobre el finançament Pep Martí i Vallverdú
-
ANC i Consell lamenten que la manifestació dels usuaris de Rodalies «exclou la independència» Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el
17 de setembre de 2015 a
les 17:49
Et pot interessar
-
Cultura
El concert per Palestina, en imatges: l'«star system» català s'uneix al Palau Sant Jordi contra el genocidi
-
Cultura
Totes les sensibilitats per Palestina (i Rosalia) desborden el Palau Sant Jordi
-
Cultura
Rosalia irromp com a sorpresa del concert per Palestina al Palau Sant Jordi
-
Cultura
Exhibició versus voluntat expressiva
-
Cultura
«És una presa de pèl cridar l'atenció amb cançons que no diuen res»
-
Cultura
Les peces festives més antigues d'Europa són catalanes
