El festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya commemora el 75è aniversari de la retransmissió radiofònica de l'adaptació de la novel·la 'La guerra dels mons' d'H.G. Wells feta per Orson Welles, amb una exposició organitzada per Gas Natural Fenosa que s'inaugurarà el divendres, 11 d'octubre, a l’espai de la companyia energètica al recinte del Festival de Sitges.
La mostra 'La guerra dels mons' recordarà com el 30 d'octubre de 1938, l'actor i director Orson Welles va adaptar la novel·la, editada el 1898, i la va convertir en un fals noticiari en què s'anunciava l'aterrament d'una nau marciana als Estats Units. Alguns oients van donar la notícia com a certa i es van originar episodis d'alarma social, en una demostració del poder de persuasió dels mitjans de comunicació de masses.
La mostra 'La guerra dels mons' està comissariada per Jordi Ojeda, professor associat de la Universitat de Barcelona, que des del 1996 ha realitzat diversos projectes de divulgació de la ciència i de la tècnica.
Sitges i Gas Natural recorden «La guerra dels mons»
Una mostra commemora el 75è aniversari de l'adaptació radiofònica d'Orson Welles
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 09 d’octubre de 2013 a les 18:53
Et pot interessar
-
Cultura
Barcelona ret homenatge a Montserrat Caballé i Freddie Mercuri i col·locarà una estàtua a Glòries
-
Cultura
La jutgessa expulsa la Generalitat del procediment del trasllat dels murals del MNAC a Sixena
-
Cultura
Eudald Carbonell, Premi d'Honor de la Història als IV Premis Sàpiens
-
Cultura
Dard d'Aragó al MNAC per les pintures de Sixena: «Si fos patrimoni català se l'haurien estimat més»
-
Cultura
Barcelona recupera una llibreria a l'epicentre de la turistificació
-
Cultura
Mor Lluís Permanyer, el guardià de la memòria de Barcelona
