
Tres anys i un mes després del tancament de la Llibreria Ona de la Gran Via de Barcelona, l'establiment torna a pujar la persiana, ara a Gran de Gràcia 217, amb l'objectiu de reviure la història d'un negoci que va obrir portes l'any 1962 de la mà dels activistes culturals Josep Espar i Ticó i Jordi Úbeda amb una premissa clara, vendre en exclusiva llibres en català.
Aquest dimecres al vespre, la nova Ona ha obert portes en un acte en què la llibretera Montserrat Úbeda, responsable del local i filla de Jordi Úbeda, ha volgut recordar que Ona va néixer “gràcies a la gent valenta” i ha recordat que ara, com l'any 62 els valors de la llibreria continuen sent els mateixos, “la defensa de la llengua”.
Al seu torn, un emocionat Josep Espar i Ticó ha recordat que es va “lluitar molt de temps” per mantenir l'antiga Ona “i al final es va haver de plegar”, però que amb l'obertura del nou local la llibreria viurà una “renaixença” i ha insistit que l'establiment és una baula més de l'activisme en favor de la llengua catalana. Adreçant-se als assistents que omplien de gom a gom al local, ha reblat el seu discurs tot assegurant que “estem aquí perquè som catalans i estem orgullosos de ser-ho”.
