[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fgOTBsI8myk[/youtube]
A nivell nacional, els darrers temps han estat especialment agitats a Catalunya. Potser tot plegat feia impossible que esquivéssim, tard o d’hora, una bona sessió de teràpia col·lectiva. Ras i curt, és el que proposa Xarnegos, una comèdia produïda per la companyia Pentateatre que ens psicoanalitza de dalt a baix com a nació i com a país d’acollida. L’obra narra la història de Manolo, un jubilat de l'Hospitalet del Llobregat a qui Marisa, la seva filla, ha obligat a assistir a una teràpia de "psicodrama". Per què? Perquè creu que s'està tornant boig: diu que és català.
Xarnegos, que es pot veure a l’Almeria Teatre fins el 31 de gener, és protagonitzada per cinc actors i toca amb molt sentit de l’humor l'actualitat més rigorosa del país. “Parlem del nostre passat col·lectiu més recent”, assenyala la companyia, “de la Catalunya dels 60, dels altres Catalans de Candel o de la Barcelona del Gato Pérez”. L’obra, a més, proposa un teatre de proximitat on s’interpel·la directament el públic, ja que la història transcorre en una teràpia i els assistents també en són pacients.
Roser Batalla encapçala un repartiment on també trobem Pedro Cánovas –en el paper de pare–, Alícia Puertas, Alzira Gómez i Albert Eguiazábal, el terapeuta. L’obra parteix d’un encàrrec fet en la commemoració dels 50 anys de la publicació d’Els altres catalans, de Paco Candel, quan l’Escola Municipal de Música i Centre de les Arts de l’Hospitalet de Llobregat proposa la creació d’un espectacle al dramaturg Marc González de la Varga. Si creieu que també necessiteu una bona sessió de divan col·lectiu, és la vostra. Teniu temps fins el 31 de gener per a què la nació us ho agraeixi.
«Xarnegos», la teràpia nacional
Cultura
L’Almeria Teatre estrena una comèdia sobre nació, identitat, nacionalisme i immigració, amb Roser Batalla com a protagonista d'un "psicodrama"
ARA A PORTADA
-
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
21 de gener de 2016 a
les 17:05
Et pot interessar
-
Cultura
Coses de l'octubre (i II)
-
Cultura
Mor Albert Feliu, germà de la Núria Feliu i guardià de la seva memòria
-
Cultura
Què fer si t'han estafat amb les entrades d'Oques Grasses: els Mossos d'Esquadra ho expliquen
-
Cultura
Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses
-
Cultura
«Amb els llibres et fas unes expectatives molt altes del que serà la teva vida adulta»
-
Cultura
Qui canta els mals espanta: «Sense festa no hi ha llengua»
