Els Mossos d'Esquadra han detingut a Badalona el presumpte autor del robatori d'un maletí radioactiu el febrer passat de l'interior d'una furgoneta que es trobava a la carretera Font de l'Alzina de Santa Coloma de Gramenet. Segons han informat fonts policials, la detenció s'ha produït al voltant de la una del migdia al barri de Sant Roc de Badalona. Es tracta d'un home de 37 anys, veí de Badalona i amb diversos antecedents per delictes contra el patrimoni que ha estat arrestat mentre anava en bicicleta.
El maletí va estar uns dos dies en parador desconegut fins que finalment va ser abandonat entre un munt de deixalles en un contenidor de Cerdanyola del Vallès i localitzat a l'ecoparc de Montcada i Reixac.
Segons ha pogut saber l'ACN, tot indica que el presumpte lladre hauria sostret el maletí sense saber que era radioactiu ni les conseqüències que podia comportar una mala manipulació de l'aparell, que no va patir cap dany ni fuita. Des del passat 8 de febrer, quan es va produir el robatori, pesava una ordre de recerca i captura i està previst que passi a disposició judicial en les properes hores.
De fet, el material radioactiu estava encapsulat dins l'aparell que transportava la maleta i hagués estat necessària la seva destrucció o manipulació expressa per provocar algun efecte radioactiu, segons van informar aleshores els Mossos d'Esquadra. La maleta es va sostreure de la furgoneta d'un tècnic de l'empresa Getinsa-Payma que contenia un aparell per a mesuraments de densitats i humitats de terrenys.
Detenen a Badalona el presumpte autor del robatori d'un maletí radioactiu el febrer
Societat
L’home l’hauria sostret d’una furgoneta a Santa Coloma de Gramenet sense ser conscient de la seva perillositat
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política La Diada arrenca amb l’ofrena floral l’endemà de la tensió al Fossar Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
-
Política Artur Mas, sobre l'extrema dreta: «Cal parlar amb ells; una altra cosa és arribar a acords» ACN
Publicat el
06 d’abril de 2017 a
les 17:39
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
