Dimiteix el president d'Òmnium a Sabadell per discrepàncies amb la direcció d'Antich

Jordi Carbonell, acompanyat de tres membres més de la Junta a la ciutat, lamenta que la direcció nacional limiti les activitats de les territorials

  • Les direccions territorials d'Òmnium -
Publicat el 17 de febrer de 2023 a les 19:15

El fins ara president d'Òmnium a Sabadell, Jordi Carbonell, i tres membres més de la Junta han dimitit en disconformitat amb l'estratègia nacional de l'entitat. En aquest sentit, Carbonell ha lamentat que la Junta Nacional limiti les activitats que volen impulsar les assemblees territorials.

Aquest any, segons ha dit, els han reduït el pressupost, els han retallat el pla de treball i, fins i tot, els han aturat alguna acció que, segons defensen, tenia com a únic objectiu fomentar l'ús del català. A més, Carbonell també considera que, els darrers anys, els tècnics de l'entitat no treballen com a coordinadors de suport, sinó com a comissaris polítics.

El president va deixar el càrrec el 9 de gener, i s’hi van afegir el secretari i tres vocals. "Les territorials sempre hem fet una gran quantitat d’activitats, campanyes nacionals adaptades al territori. Aquest no és l’Òmnium amb què em vaig comprometre", ha afirmat Carbonell. I és que, segons el ja expresident territorial, l'actual direcció d'Òmnium se separa de l'estratègia impulsada per Muriel Casals i concretada en la Declaració de Santa Coloma, en referència al full de ruta que l'entitat va aprovar el 2012.

Òmnium, en declaracions a Nació, ha recordat que justament havien ratificat la Declaració fil per randa aquesta tardor amb totes les juntes territorials, també la de Sabadell. Tanmateix, han destacat que el vicepresident de l'organització territorial s’ha desmarcat d’aquesta dimissió i amb la resta del gruix de la junta està pilotant l’entitat. Amb tot, afirmen que la suposada carta que avui ha fet pública l’expresident a VilaWeb no ha estat enviada, a dia d’avui, a la Junta Nacional d'Òmnium i subratllen que el cas de Sabadell afecta quatre dels més de 500 càrrecs territorials que té l’entitat i a una de les 50 seus.

[plantillavirals]