Segons les dades facilitades per la Diputació de Girona, en aquesta institució hi ha dotze persones designades directament pels partits polítics que ocupen un càrrec de confiança com a assessors. Cadascun d'aquests càrrecs, té una retribució íntegra de 39.000 euros anuals.És a dir, dotze assessors que cobren més de 460.000 euros l'any.
Tot i això, fonts de la corporació indiquen que també hi ha altres tipus de contractacions eventuals de càrrecs de confiança, que no són aquests dotze assessors, i que podria fer augmentar el nombre de persones que treballen a la Diputació designades directament per partits polítics.
La Diputació ha fet públiques aquestes dades, a instàncies de la premsa, en plena polèmica sobre el nombre d'assessors que té cada partit i quina feina desenvolupen. El cap de protocol de la Diputació de Girona, Josep Maria Amargant, que també és el president de la Junta de Personal, va entrar al registre dues demanes alertant d'irregularitats. Els departament de recursos humans, però, ha desestimat els escrits al·legant qüestions tècniques de règims jurídics.
Amargant, apartat la setmana passades de les seves responsabilitats via decret, ha anunciat que demanar al jutge la suspensió cautelar del decret. A més, també ha afirmat que "recull el guant" al president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, que la reptat a fer públics als mitjans de comunicació "tots" els escàndols que ha tapat a presidents i diputats al llarg dels anys.
Dotze assessors la Diputació de Girona cobren 460.000 euros l'any
Són eventuals amb càrrec de confiança
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 04 de juliol de 2013 a les 15:51
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol i Podem pacten prioritzar els compromisos ambientals en l’ampliació del Prat
-
Política L’embargament d’armes a Israel ressuscita la majoria de la investidura
-
Política Podem cedeix i convalida el decret del govern espanyol d'embargament d'armes a Israel
-
Política El Tribunal Constitucional torna a avalar el gruix de la llei d’amnistia
-
Política Alvise Pérez, a judici per assetjar els excompanys de S'ha Acabat la Festa
-
Política «Ànims, Alberto»: Sánchez se'n riu de Feijóo en la sessió de control al Congrés