La reunió que han mantingut aquest dijous els sindicats i la patronal de l'estiba amb la mediació del Ministeri de Foment ha acabat sense acord, segons una nota del ministeri. Des de Foment es lamenta que la reunió d'avui ha "evidenciat" postures "poc flexibles" entre les parts que, recorda, porten "més de dos anys" de negociació i "múltiples reunions".
El govern espanyol també recorda que la seva proposta, "a diferència" de la que fa la patronal, "garanteix el manteniment de l'ocupació" a través d'un conjunt d'ajudes que van "al límit" de les que s'han concedit en "qualsevol procés de reestructuració". El govern afegeix que està disposat a "elevar l'acord a un rang normatiu".En canvi, alerta que la petició dels sindicats, que "s'imposi per llei a les empreses l'obligació de llogar un seguit de treballadors", no és possible.
Finalment, el govern espanyol reitera que el compliment de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que condemna Espanya en relació al règim de l'estiba és "urgent", ja que la segona sentència, que porta aparellada una multa de 134.000 euros diaris, és "imminent" i "no pot quedar condicionada a la manca d'acord entre patronal i sindicats de l'estiba".
Acaba sense acord una nova reunió entre patronal i sindicats de l'estiba
El govern espanyol lamenta que cap de les dues parts hagi mogut les seves posicions
ARA A PORTADA
-
«El front ampli de Rufián fa un any era minoritari i ara és la tecla que activa la gent d'esquerres» Lluís Girona Boffi
-
Rufián tanca la porta a plantar ERC i l’«amic» Junqueras, però insisteix en la llista plurinacional d’esquerres Marc Orts i Cussó
-
-
Illa i Puente es reuneixen a Palau quasi tres mesos després de l'accident de Gelida Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
23 de març de 2017 a
les 19:56
Et pot interessar
-
Economia
L'Estat mobilitza més de 5.500 milions per les amenaces aranzelàries de Trump
-
Economia
Les borses es disparen i el preu del petroli cau per l'alto el foc de Trump i l'Iran
-
Economia
Més deduccions per a rendes baixes i joves: les novetats de la campanya de la renda 2025
-
Economia
Les sis estacions de FGC superen per primera vegada el milió d'esquiadors
-
Economia
Nou rècord d'ocupació al març: 3,88 milions de treballadors per les contractacions de Setmana Santa
-
Economia
Espanya, Alemanya, Itàlia, Portugal i Àustria demanen un impost als beneficis de les energètiques
