Després d'haver anunciat durant setmanes la intenció de reduir la plantilla de la planta de Santa Perpetua de la Mogoda, la direcció de la companyia francesa finalment ha presentat aquest dijous l'Expedient de Regulació d'Ocupació per l'extinció de 390 llocs de treball del centre de producció del Vallès on treballen 792 persones. Els representants dels treballadors, contraris a la mesura, han convocat una vaga indefinida contra aquest ERO. Els sindicats creuen que l'actual ERO temporal amb una reducció del 70% de reducció de la jornada, que finalitza la seva vigència el setembre de l'any que ve, ja és suficient per gestionar la manca de càrrega de treball que en aquest moments pateix la companyia.
Els sindicats UGT i CCOO consideren que la rescissió de 390 llocs de treball, el 49% de l'actual plantilla, és una mesura "innecessària", ja que la direcció podria desplegar un conjunt de mesures "no traumàtiques" que podrien fer front a la situació actual de l'empresa, marcada per la caiguda de les vendes.
Els sindicats reclamen que prèviament a la presentació de l'ERO d'extinció, la direcció ha de presentar un pla de viabilitat que defineixi quin futur té la planta de Santa Perpetua de la Mogoda, per tal d'acordar la dimensió de la plantilla que es requereix per executar-lo. Els sindicats creuen que el pla industrial requerirà, "amb tot seguretat" una plantilla molt pròxima a les dimensions de l'actual.
Pel sindicats el compliment dels desitjos de la direcció de la companyia suposaria "la pràctica desaparició" de la indústria ferroviària a Catalunya.
El 18 de maig passat els treballadors d'Alstom ja es van manifestar pels carrers de Barcelona per rebutjar aquest ERO i reivindicar la indústria ferroviària a Catalunya.
Alstom deixarà al carrer 390 persones
L'empresa de Santa Perpetua de la Mogoda ha presentat una ERO
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juny de 2011 a les 15:05
Et pot interessar
-
Economia Només el 2,8% dels accionistes clients del Sabadell accepten l'opa del BBVA
-
Economia Els empresaris urgeixen les «forces d'ordre» a teixir consensos davant de tots els extremismes
-
Economia El govern espanyol planteja augmentar les quotes d’autònoms el 2026: així t’afectarà
-
Economia Joel Mokyr, Philippe Aghion i Peter Howitt, premis Nobel d'Economia 2025
-
Economia El sector que cobra una pensió de jubilació més alta a Catalunya
-
Economia La prima de l'opa del BBVA sobre Sabadell tanca en el 3% en l'últim dia del període d'acceptació