Pagar per la cara ja és possible. La companyia nord-americana PayPal ha ideat un revolucionari sistema per realitzar pagaments en establiments físics: el reconeixement facial.
Aquesta aplicació mòbi, ja s'ha provat amb èxit en alguns comerços de Londres, consisteix en que la botiga pugui reconèixer el client mitjançant una fotografia en comptes de donar una contrasenya per autoritzar el pagament, tal i com succeeix amb la targeta de crèdit o amb les operacions per Internet.
Els clients haurien de registrar-se al web de l'establiment i vincular el seu compte a una fotografia de la seva cara. Aleshores, la botiga pot verificar fàcilment que la persona que ha realitzat el pagament és efectivament el titular del compte. El sistema ha tingut una bona acollida, tant entre els comerciants com entre els clients.
Amb la cara pagues a PayPal
La companyia crea una aplicació per pagar a botigues físiques a través d'una fotografia
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2013 a les 08:34
Et pot interessar
-
Economia
Desapareix la marca Agbar: Veolia unifica el negoci
-
Economia
La deducció de 2.500 € a què pots accedir si convius amb una persona de més de 65 anys
-
Economia
Barcelona, finalista per esdevenir la primera capital europea del comerç de proximitat
-
Economia
Mor Juan Echevarría, «l'altra» Solidaritat Catalana
-
Economia
Hisenda ajorna l'entrada en vigor de Verifactu, el nou sistema de facturació per a pimes i autònoms
-
Economia
La fira immobiliària The District deixa Barcelona i se'n va al Madrid d'Ayuso
