UGT i CCOO han anunciat aquest dijous que convocaran una vaga general si la negociació amb la patronal i el govern espanyol sobre la reforma laboral fracassa i l'executiu espanyol decideix aprova una reforma laboral per decret 'lesiva pels treballadors'. Els secretaris generals d'ambdós sindicats, Cándido Méndez i Ignacio Fernández Toxo, han explicat que fins ara han negociat amb les patronals CEOE i CEPYME, i volen que a partir d'ara el govern espanyol s'afegeixi a les negociacions perquè consideren que l'acord que està previst que es tanqui aquest mes és 'necessari i urgent'. Així ho exposen en un document que han presentat sobre 'alternatives i propostes davant la retallada social i salarial'.
Toxo ha lamentat que el govern fins aquest moment 'lluny d'agilitzar la negociació la desincentiva' per les declaracions del ministre de Treball, Celestino Corbacho, sobre el que si no hi ha acord a la taula de diàleg social el govern espanyol farà un decret llei. Per això, en cas que aquest sigui finalment l'escenari, les organitzacions sindicals podrien convocar una vaga general.
Aquesta convocatòria, que seria conjunta entre ambdós sindicats, té, però, una condició: que la reforma laboral sigui 'lesiva' pels treballadors. Méndez ha explicat que 'lesiva' significa 'qualsevol decisió legal que suposi un retrocés o retallada dels drets laborals a nivell individual o col·lectiu'. Méndez ha reiterat que ambdós sindicats volen trobar un acord, però 'necessitàvem definir quin escenari alternatiu es podia produir'.
L'aprovació de les mesures al Congrés fa 'més difícil' l'acord laboral
Toxo ha criticat el decret llei convalidat aquest dijous pel Congrés dels Diputats perquè té un sentit 'antieconòmic' i 'incompleix compromisos adquirits al passat recent amb les organitzacions sectorials de l'àmbit públic' i considera que també 'contamina la negociació col·lectiva a l'àmbit privat'. Ha dit que la votació al Congrés també ha servit per constatar 'l'aïllament creixent' del govern espanyol.
L'acord del Congrés contribueix a que sigui 'més difícil' arribar a un acord per la reforma laboral 'perquè restringeix les possibilitats d'actuació en camps importants que ja estaven bastant tocats', ha exposat Toxo. Pel que fa al moment en què arribarà l'acord, els sindicats no tenen cap problema a que l'acord arribi 'dimarts o dimecres' ha dit Toxo, i no dilluns, tal i com estava previst.
Les diferències es mantenen, però la voluntat de l'acord també
Toxo ha evidenciat les diferències amb la patronal considerant 'altament irresponsable' que el president de la CEOE hagi dit que la retallada de salaris també s'ha d'estendre al sector privat de l'economia perquè ho ha dit 'després de firmar un acord per tres anys que té vocació de donar estabilitat al funcionament de les empreses', ja que considera que així 'convida a les empreses a vulnerar l'acord dificultant l'avançament de la negociació'.
Amenaça sindical: vaga general
Economia
CCOO i UGT la convocaran si el govern espanyol aprova per decret una reforma laboral 'lesiva'.
ARA A PORTADA
-
-
Política «L'esperança sempre serà més poderosa que la por»: el catalanisme es reivindica davant Rafael Casanova Gerard Mira
-
Política Crides per la convivència i contra l'odi en els primers compassos de la Diada Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Publicat el
27 de maig de 2010 a
les 21:53
Et pot interessar
-
Economia
Mor Cristóbal Colón, fundador de La Fageda
-
Economia
Tomás Muniesa i Valentín Fuster aborden els reptes d'una societat més longeva
-
Economia El BCE apuja els tipus d'interès fins al 2,5% per intentar controlar la inflació
-
Economia CCOO i UGT reclamen garantir el futur de Seat més enllà del 2030 i protegir l’ocupació
-
Economia
Foment reclama al govern espanyol «noves actuacions» per recuperar l’activitat econòmica a Ceuta
-
Economia
El preu de l’habitatge es dispara un 10,1% i encadena dos anys de pujades a Catalunya
