AstraZeneca invertirà 800 milions d'euros i contractarà 1.000 persones en cinc anys per transformar el centre d'investigació contra les malalties rares que té a Barcelona en un hub d'innovació global a l'antic Pedralbes Centre. El president de la multinacional a Espanya, Rick R. Suárez, ha afirmat que el projecte serà una realitat "sempre que la situació al país continuï sent estable".
El hub tractarà les cinc àrees terapèutiques de la companyia: oncologia, malalties cardiovasculars, respiratòries i al desenvolupament de vacunes i immunoteràpies. En un acte institucional per presentar la inversió, que es va donar a conèixer aquest dimarts, a la Torre Glòries, el director del centre, Gonzalo de Miquel, ha assegurat que "ja és una realitat tangible", amb 90 investigadors contractats per la divisió de malalties rares, Alexion, que l'empresa va adquirir fa dos anys.
Segons han confirmat fonts d'AstraZeneca, les contractacions per a les altres divisions ja han començat, amb una cinquantena de nous treballadors incorporats a principis d'any. La intenció de l'empresa és ocupar dues plantes més a l'edifici situat a l'avinguda Diagonal de la capital catalana.
El centre, "permetrà no només augmentar els estudis clínics, sinó fer-los en fases primerenques i més rellevants, cosa que permetrà que fem avançar la ciència i la medicina des d'aquí", ha afirmat de Miquel. El director de l'espai espera que es converteixi no només en el centre de referència per la investigació d'AstraZeneca sinó també a escala global. "No em puc imaginar un projecte més engrescador", ha insistit.
AstraZeneca crearà un hub a Barcelona: 800 milions d'euros i 1.000 llocs de feina en cinc anys
Economia
El centre se situarà a l'avinguda Diagonal i desenvoluparà tractaments globals contra el càncer o malalties rares
- La presentació del hub d'AstraZeneca a la Torre Glòries de Barcelona -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
-
Societat Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat Pedro Vicente-Mullor
-
Medi ambient «Com a humà, mirar un eclipsi total és sentir-se sense poder, amb una indefensió absoluta» Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
22 de març de 2023 a
les 20:46
[plantillavirals]
Et pot interessar
-
Economia Catalunya torna a batre el rècord d'ocupació al juliol i registra l'atur més baix en aquest mes des del 2007
-
Economia
Resignació per la pujada del preu de la benzina amb l’inici de l’agost
-
Economia
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
