Per la seva banda, el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Jordi Roglà, ha alertat que les aportacions de voluntaris, que signifiquen un 80% de l'aliment de l'entitat, s'han reduït en un 15% aquest any respecte a l'any passat.
  Per aquest motiu, Roglà ha anunciat la voluntat de Càritas d'impulsar una campanya extraordinària de sensibilització per recaptar fons abans de finals d'any, tot i que no ha especificat la forma que prendrà aquesta iniciativa.
  Per incentivar els donatius, Roglà ha reclamat a l'Administració central que desgravi fins a un 50 % --respecte del 25 % actual-- de l'Impost en la Renda de les Persones Físiques (IRPF) a les persones que facin donacions.Ha demanat que aquesta mesura s'apliqui fins al 2010, que està previst que la situació de crisi es mantingui i prengui força.