El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dijous en un acte a Palau que s'ha arribat a la xifra rècord d'empreses estrangeres establertes a Catalunya. En total, hi ha 9.155 companyies multinacionals radicades al país, segons es detalla en un estudi d'Acció, l'agència per a la competitivitat del Departament d'Empresa i Treball. En l'acte, al qual hi han assistit uns 150 responsables d'aquestes empreses, Aragonès ha destacat que les multinacionals suposen un 18,5% de l'ocupació de Catalunya. És a dir: que pràcticament un de cada cinc llocs de treball provenen d'aquestes empreses. El nombre de companyies estrangeres establert al país ha crescut un 60% des del 2014, el primer any que es van analitzar aquestes dades.
Quin és el detall d'aquest tipus d'empreses? Provenen de 90 països diferents. Qui n'aporta més és França -13,6%-, seguida dels Estats Units -13%-, Alemanya -12,2%- i el Regne Unit -10,5%-. Per nombre de companyies, els sectors vinculats a la indústria més rellevants són els de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la digitalització de la indústria, així com el de la maquinària i els béns d'equipament, que representen el 17% del conjunt de les filials de companyies estrangeres. El 23% d'aquestes corporacions s'han creat en els últims cinc anys. Un dels arguments que s'han fet servir més des de l'Estat per desacreditar el procés català és l'afectació en l'economia, i la Generalitat exhibeix dades com aquestes per contrarestar-ho.
La xifra d'empreses estrangeres -9.155- establertes a Catalunya és un 2,8% més alta que el 2019, just abans de la pandèmia. En els últims exercicis -2020 i 2021- no es va actualitzar el marcador arran de la situació generada pel coronavirus. El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assenyalat durant l'acte -en el qual directius de companyies com Microsoft han explicat per què van decidir establir-se al país- que es treballa en una cartera de 613 projectes d'inversió estrangera. Es tracta d'una xifra que és un 56% superior al 2020. La meitat de projectes són de caràcter industrial, mentre que el 40% són greenfield, és a dir, que encara no estan presents a Catalunya.
Les dades de l'informe del 2019 indicaven que cada dia es captava un milió d'euros en inversió estrangera i que es creaven 15 llocs de treball. En el quinquenni 2015-2019 es va registrar un augment del 35% respecte el període 2010-2014, amb un total de 23.650 milions d'euros. Això suposava una mitjana de 4.730 milions d'euros l'any.
Catalunya registra la xifra rècord d'empreses estrangeres establertes al país
Un total de 9.155 companyies multinacionals representen el 18,5% de l'ocupació catalana, segons un estudi de la Generalitat
- L'acte a Palau amb directius de companyies estrangeres ubicades a Catalunya. -
- Govern
ARA A PORTADA
-
-
«Som un soci fiable»: la Moncloa respon a Washington i referma que la guerra de Trump és «il·legal» Pep Martí i Vallverdú
-
Menys velocitat a les autopistes i més teletreball: la recepta europea per estalviar combustible Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern referma l'objectiu de guanyar incidència al Prat: «Ningú tindrà més competències que nosaltres» Bernat Surroca Albet
-
Els Mossos punxen amb Puigdemont: no troben trucades amb els agents que van ajudar-lo a marxar Redacció
Publicat el
17 de novembre de 2022 a
les 18:27
Et pot interessar
-
Economia
Quant s'encarirà la teva hipoteca per l'augment de l'Euríbor arran de la guerra a l'Iran
-
Economia
L'Ibex tanca el març amb la caiguda més alta des de 2022 a causa de la guerra a l'Iran
-
Economia
Oberta la convocatòria d’ajuts al lloguer per a majors de 65 anys
-
Economia
Direcció i sindicats signen un ERO voluntari per a 996 persones a Iberia, 40 a Catalunya
-
Economia
Roger Torrent fitxa per una agència de desenvolupament de mercats
-
Economia Rodalies encara supera l'Iran com a principal problema per a l'economia catalana
