El deute públic de Catalunya va tancar el 2015 a 72.274 milions d'euros, el 35,3% del PIB, respecte dels 64.466 milions de l'any anterior (32,7% del PIB), segons dades publicades aquest dimarts pel Banc d'Espanya.
El deute del conjunt de les administracions públiques espanyoles es va situar durant el quart trimestre a 1,070 bilions d'euros, 7.562 milions d'euros més que al trimestre anterior. Tot i això, el percentatge del PIB baixa tres dècimes, fins al 99%, a causa del creixement de l'economia espanyola entre l'octubre i el desembre.
Aquest percentatge és, al tancament del 2015, tres dècimes superior a l'objectiu de l'Estat per a tot l'any, que se situa al 98,7%, d'acord amb l'última actualització del Programa d'Estabilitat enviat a Brussel·les. En termes interanuals, el deute públic va repuntar durant el quart trimestre un 3,5%, mentre que en relació amb el trimestre anterior, va registrar un avanç del 0,7%.
Del total del deute públic en mans de les administracions públiques, el 87,7% (938.799 milions d'euros) es correspon a l'endeutament de l'Administració Central, mentre que les comunitats autònomes suposen el 24,4% del deute total (261.268 milions).
Pel que fa als ajuntaments, entre els que tenen més de mig milió d'habitants, Madrid, amb un deute de 4.767 milions d'euros, continua al capdavant de les corporacions locals més endeutades, xifra que contrasta amb l'endeutament de l'ajuntament de Barcelona, situat a 836 milions durant el quart trimestre.
El País Valencià encapçala el deute respecte al PIB
Per comunitats autònomes, Catalunya (72.274 milions d'euros), País Valencià (41.753 milions), Andalusia (31.365 milions) i Madrid (27.646 milions) continuen concentrant el 66,2% de tot el deute en mans dels governs autonòmics en el quart trimestre. En tots aquests casos el deute va créixer respecte al trimestre anterior.
En percentatge del PIB, el País Valencià, amb un endeutament que suposa ja el 41,3%, continua encapçalant les regions més endeutades en relació amb la seva riquesa, seguida de Castella-la Manxa, amb el 35,5%, i Catalunya, amb el 35,3%. En canvi, la Comunitat de Madrid (13,6% del PIB), País Basc (14,4%) i Canàries (15,7%) són les que menys deute tenen respecte al PIB.
Catalunya tanca el 2015 amb un deute de 72.274 milions d'euros
El País Valencià, Castella-la Manxa i Catalunya, són les comunitats més endeutades respecte al seu producte interior brut
ARA A PORTADA
-
La cúpula de Junts, un any després: gestionar l'adeu al PSOE i el repte de les municipals Oriol March
-
-
Alemanya accepta «obrir un diàleg» per l'oficialitat del català en plena pressió de Junts a Sánchez Bernat Surroca Albet
-
-
Crisi al Poder Judicial: els vocals progressistes acusen la presidenta de «trencar el consens» Redacció
Publicat el 15 de març de 2016 a les 22:59
Et pot interessar
-
Economia
Experts de la UB avisen que el model de finançament singular no és comparable al basc ni al navarrès
-
Economia
Catalunya registra un nou rècord d'ocupació amb 3,95 milions de treballadors
-
Economia
Rècord d'ocupació a l'Estat amb 22,3 milions de treballadors tot i el repunt de l'atur
-
Economia
«L'oligopoli agroalimentari»: factor clau en l'encariment persistent de la cistella de la compra
-
Economia
Tres municipis catalans se situen entre els més rics de l'Estat
-
Economia
Catalunya encapçala el rànquing d'habitatges ocupats que estan en venda a l'Estat
