El grup de CiU ha retirat les esmenes a la totalitat que havia presentat a les iniciatives presentades per ERC, ICV-EUiA i C's que tenen com a objectiu que el Congrés espanyol els Diputats modifiqui la llei per tal de poder saldar la hipoteca lliurant l'habitatge a l'entitat bancària. La federació nacionalista havia presentat esmenes a la totalitat "tècniques", segons han explicat fonts del grup, i han decidit retirar-les per tal de facilitar la seva tramitació al Parlament. Ja en l'últim ple del Parlament, el president de la Generalitat, Artur Mas, es va mostrar a favor que el lliurament de l'habitatge sigui suficient per saldar la hipoteca i es va mostrar "en contra" de la normativa actual.
Finalment, CiU ha decidit retirar les esmenes a la totalitat a les tres iniciatives, molt similars, fins al punt que es preveu que es debatin i s'admetin conjuntament. A més, tot apunta a que la tramitació es farà com una sola iniciativa, ja que tracten sobre el mateix tema. El Parlament, així, elaborarà una proposta per portar al Congrés dels Diputats sobre aquest tema, ja que és competència de Madrid.


Si aquesta iniciativa prosperés al Congrés dels Diputats, les entitats financeres no podrien continuar cobrant la hipoteca en cas de pèrdua de l'habitatge habitual per impagament.
CiU retira les esmenes a saldar la hipoteca lliurant l'habitatge
Propostes d'ERC, ICV i C's
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de març de 2011 a
les 18:37
Et pot interessar
-
Economia
El SIL agafa impuls i presenta una nova marca centrada en la innovació
-
Economia Dues dones catalanes reben el premi a la innovació de la Unió Europea
-
Economia
El SIL arrenca una edició marcada per la IA i els reptes d'un context geopolític «complicat»
-
Economia
Milers de llocs de treball i 175 milions d'euros al PIB: l'impacte de la F1 a Catalunya
-
Economia
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
-
Economia
Catalunya torna a batre el rècord d'ocupació i registra l'atur més baix en 18 anys
