El cofundador de la plataforma de criptomonedes FTX, Sam Bankman-Fried, ha estat condemnat a 25 anys de presó als Estats Units per estafa i el robatori de milers de milions de dòlars a clients. El condemnat s'enfrontava a fins 110 anys després de ser declarat culpable el 2023 de set delictes, entre els quals hi ha frau i conspiració, segons informa l'agència Bloomberg.
Ha estat el jutge de districte nord-americà Lewis A. Kaplan qui ha dictaminat la sentència en un tribunal federal de Manhattan, tot i que Bankman-Fried, de 32 anys, va al·legar que "lamentava el que havia passat" per l'enfonsament de FTX, que va destapar un frau d'uns 10.000 milions de dòlars. En un primer moment, va negar haver comès frau de manera conscient i va assegurar que ell i el seu imperi de criptomonedes havien estat víctimes de les caigudes del mercat el 2022.
Si bé, el jutge Kaplan va desestimar la declaració de 20 minuts tot dient que no n'estava realment penedit i es va centrar, en canvi, en la gravetat del delicte. "Hi ha el risc que aquest home faci alguna cosa molt dolenta en el futur", ha asseverat. Durant el judici, els fiscals han acusat Bankman-Fried de desviar milers de milions de dòlars de FTX al seu fons de cobertura germà, Alameda Research, per gastar-los en inversions especulatives, més de 300 donacions polítiques i costosos béns immobiliaris.
Els problemes van arribar, però, quan davant la volatilitat del mercat, els prestadors van començar a demanar-los els seus diners el 2022 i Bankman-Fried va utilitzar els fons dels clients de FTX per tornar-los-hi. Però una allau de retirades de clients va culminar amb la declaració de fallida de FTX el novembre del 2022 i la dimissió de Bankman-Fried com a conseller delegat.
[plantillavirals]
Condemnen a 25 anys un jove prodigi de les criptomonedes per robar milers de milions de dòlars
Economia
L'enfonsament de la plataforma FTX va destapar un frau de 10.000 milions ideat per Sam Bankman-Fried
- Sam Bankman-Fried -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Terra Els oceans mai havien estat tan calents: «Entrem en un territori desconegut» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Nova onada de calor a Catalunya? El Meteocat adverteix d'un llarg període de temperatures elevades Arnau Urgell i Vidal
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
29 de març de 2024 a
les 08:42
Et pot interessar
-
Economia
Isabel Pantoja, Bertín Osborne i Paz Vega tornen a aparèixer en la llista de morosos d'Hisenda
-
Economia
«És el mateix créixer que prosperar?»: l'Informe Fènix divideix els economistes
-
Economia
La CNMC proposa reduir «traves urbanístiques» per facilitar la construcció d'habitatge
-
Economia El govern espanyol dispara el creixement econòmic fins al 2,6% per al 2026
-
Economia La inflació continua estable al juny a l’Estat en el 3,2% interanual
-
Economia
Jordi Soldevila, nou director de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank
