
El dilluns negre que es preveia durant aquest cap de setmana i que s'ha esvaït durant la primera part de la jornada de les borses s'ha fet realitat a partir de primera hora de la tarda, després que la borsa de Wall Street obris amb una caiguda de l'1,8%. Els números verds que havien tenyit les borses europees fins al migdia, s'han començat a posar vermells, especialment després de l'obertura del parquet nord-americà a partir de les 3 de la tarda. Fins aquell moment, la borsa espanyola havia resistit els embats negatius, però no ha pogut resistit gaire més i ha tancat amb un índex negatiu del 2,44%, apuntant un indicador de 8.459,40, una xifra que no es registrava des del 8 d'abril del 2009.
Mentre que la borsa espanyola ha caigut el 2,44%, les principals bores europees han caigut de plom amb un protagonisme destacat del Dax alemany que s'ha deixat un 5%, el Cac 40 de París amb una caiguda del 4,7%, el FTSE 100 de Londres amb un -3,4% i el FTSMIB d'Itàlia amb una contracció del 2,4%.
Un tancament de l'Ibex 35 de la borsa espanyola amb 8.459,40 punts no es registrava des de l'abril del 2009 quan aquest selectiu va tancar aquella jornada amb 8.404,70 punts.
Tots els títols de la borsa espanyola han tancat en negatiu amb l'excepció del Banc Popular, que ha registrat un petit guany del 0,15%, els títols de Bolsa de Mercats Espanyols, que també han guanyat un lleuger 0,03% i el Banc Sabadell que ha tancat pla.
Durant la jornada els bancs havien protagonitzat forts guanys, que s'han esvaït a partir de l'obertura de Wall Street i després d'observar com el vermell tenyia els principals parquets de la UE.
La prima de risc es relaxa
La prima de risc espanyola s'ha relaxat durant tota la jornada i després de la intervenció del Banc Central Europeu (BCE) comprant deute espanyol i italià s'ha situat durant tota la jornada per sota dels 300 punts bàsics, lluny dels màxims històrics de finals de la setmana passada que va superar la temible barrera dels 400 punts bàsics.
A última hora d'aquesta jornada de dilluns, la prima de risc espanyola estava a 285 punts basics i el deute espanyol en el mercat secundari es comprava amb un tipus d'interès del 5,22%.
El preu del deute espanyol estava per sota del fixat pel deute italià. Així, també a última hora de la tarda d'aquest dilluns, la prima de risc italiana estava a 293 punts bàsics, 8 punts pers sobre que el valor espanyol.