
El Banc d'Espanya ha comunicat el nom de les dotze entitats que han d'augmentar capital per complir el Reial decret llei 2/2011, de 18 de febrer, per al reforçament del sistema financer espanyol. En total, 12 entitats han d'augmentar el seu capital per un import que suma 15.152.000 d'euros.
Dues entitats catalanes es troben en aquesta llista: CatalunyaCaixa i Unnim. En el cas de la caixa resultant de la fusió de Caixa Catalunya,Manresa i Tarragona necessita augmentar el seu capital un 3,5% per arribar al 8% requerit, això és, 1.718 milions d'euros. En el cas d'Unnim necessita un 3,3% més, 568 millons d'euros.
Bankia, el SIP on es va integrar Caixa Laietana, assoleix el 7,1% de capital propi i Mare Nostrum, on s'hi va integrar Caixa Penedès, li falta l'1,6%. L'informe constata que 'la Caixa' compleix amb la solvència del 8% que li exigeix el nou decret de les caixes a les entitats que es transformin en banc.