La sequera d'aquest estiu no només afecta Catalunya. A l'altra banda de l'Atlàntic, el canal de Panamà està col·lapsat per la falta d'aigua i més de 130 vaixells esperen torn per creuar-lo. La falta d'aigua històrica que viu el país de Centreamèrica ha deixat sota mínims els embassaments que abasteixen el canal, fet que provoca retards en el pas dels vaixells que el volen travessar. De retruc, problemes al comerç internacional.
La tarda d'aquest dimarts hi havia 128 vaixells esperant, 54 amb reserva i 74 sense, segons va informar el Canal de Panamà en una nota de premsa. L'entitat va assenyalar que, "en circumstàncies normals", esperen unes 90 embarcacions.
[noticia]237176[/noticia]
L'embús s'ha originat després que es limités a un màxim de 32 -quan habitualment són 38- els vaixells que poden travessar cada dia pel canal. La mesura, aplicada el 30 de juliol fins a "nou avís" és una conseqüència de "no disposar d'aigua", segons ha informat el titular de l'ACP, Ricaurte Vásquez.
Aquesta mesura, a més, ha provocat que els vaixells hagin d'anar menys carregats perquè no es poden enfonsar tant com abans. Per tant, hi perd el comerç internacional, però també la infraestructura perquè perd ingressos pel peatge que paguen les embarcacions en travessar.
[noticia]261250[/noticia]
Les rutes principals que circulen pel Canal de Panamà són la que va de la Costa Est dels EUA a l'Àsia, de la Costa Est dels EUA a la Costa Oest de Sud-amèrica, i la d'Europa a la Costa Oest de Sud-amèrica. Per tant, són també les rutes comercials que estan veient alterada la seva situació per l'embús al canal.
El canal de Panamà, col·lapsat per la sequera: més de 130 vaixells esperen torn
La falta d'aigua als embassaments que abasteixen les instal·lacions provoca retards d'entre nou i onze dies per travessar l'estret i completar la ruta del comerç internacional, que ja es veu afectat
- Vista genèrica del canal de Panamà -
- Wikimmedia Commons
ARA A PORTADA
-
«La nostra raó d'existir és l'imaginari nacional català i, per sobre de tot, la llengua» Víctor Rodrigo | Ferran Casas i Manresa
-
La negativa de Sánchez a comprometre's amb l'IRPF obre una crisi de confiança Illa-Junqueras Bernat Surroca Albet
-
Junqueras es referma davant els incompliments de Sánchez: «No es donen les condicions per negociar els pressupostos d'Illa» Marc Descals
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
Junts exigeix que l'Estat pagui el que deu a Catalunya i crítica el consorci d'inversions d'ERC Redacció
Publicat el
23 d’agost de 2023 a
les 16:24
Et pot interessar
-
Economia
La compravenda d'habitatges tanca el 2025 amb un augment del 13,9%
-
Economia
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Economia
El Cercle d'Economia demana més restriccions a la immigració
-
Economia
Repsol aconsegueix un benefici de 1.899 milions d'euros el 2025, un 8% més que el curs anterior
-
Economia
Catalunya tanca el 2025 amb 87.011 hipoteques constituïdes, la dada més alta des del 2010
-
Economia
Foment aposta per una àrea metropolitana de cinc milions
