El director general de Red.es, Sebastián Muriel, ha assegurat que "no hi ha recessió" en el comerç per internet perquè els consumidors "busquen l'estalvi" a la xarxa davant de la situació actual de crisi. Així, ha destacat que els productes estrella adquirits segueixen sent els bitllets de transport, tot i que ha subratllat que retallen distàncies amb grans creixements els sectors de roba i complements, els de la compra diària (aliments) i l'electrònic.
  Tot i això, el creixement sostingut fins a l'estiu d'aquest any ha començat a rebaixar-se en el sector de les compres relacionades amb l'oci. "Si abans creixien a nivells del 40%, ara ho fan al 20%, fet que segueixen sent xifres increïbles", ha assenyalat el president de l'Associació Espanyola de Comerç Electrònic, Martí Manent.
  Així i tot, les previsions per al 2008 són positives, atenent que una quarta part dels compradors per internet l'any passat van ser nous compradors i que gairebé el 60% dels que ho fan una vegada, repeteix.
  La despesa mitjana de les adquisicions electròniques també va créixer un 14% el 2007, de manera que la forquilla dels productes comprats oscil·la entre els 200 i els 500 euros, en comtes d'entre els 100 i els 200 de l'any passat. "Aquestes xifres mostren una confiança cada cop més gran a internet i, per aquesta raó, fan compres de més valor", ha recordat Muriel.