El Govern ha confirmat aquest divendres la decisió de no fer més aportacions de capital a Spanair, una mesura que ja ha comunicat al president del consell d'administració de la companyia i al president d'administració d'IEASA. A través d'un comunicat, l'executiu català argumenta la seva decisió en dos motius: d'una banda, perquè dóna per acabat el procés de recerca d'un soci estable per a la companyia després que les "intenses negociacions" amb Qatar Airways hagin acabat sense acord i, d'altra banda, el Govern afirma que en un context de crisi econòmica com l'actual, ha de ser "extraordinàriament curós" amb les prioritats de despesa.
El govern de la Generalitat, com un dels accionistes de la companyia Spanair, defensa que en l'últim any ha impulsat de manera "activa i sistemàtica" la recerca d'un soci industrial que permetés garantir la viabilitat de la companyia i consolidar la connectivitat de l'aeroport de Barcelona.
Un procés que dóna per tancat després de constatar que les "intenses negociacions" amb Qatar Airways no han acabat amb un acord. A més, en el context actual de crisi econòmica, el Govern subratlla que ha de ser "extraordinàriament curós" amb les seves prioritats de despesa. Segons l'executiu, aquests dos factors impossibiliten que hi hagi noves aportacions de capital a la companyia. Una decisió que s'ha comunicat al president del Consell d'Administració de la companyia, Ferran Soriano, i al president d'administració d'Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA).
Finalment, a través del comunicat, l'executiu català assegura que ha participat del projecte tenint en compte les limitacions de la legislació europea referent a la lliure competència i reafirma la seva voluntat de seguir treballant per millorar la connectivitat de l'aeroport de Barcelona.
							
																					
																ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 27 de gener de 2012 a les 19:21
																			
								Et pot interessar
- 
												 Economia
												El BCE manté els tipus d'interès en el 2% per tercera vegada consecutiva Economia
												El BCE manté els tipus d'interès en el 2% per tercera vegada consecutiva
- 
												 Economia
												El BBVA obté un resultat rècord de 7.978 milions, tot i l’esforç en la batalla de l’opa Economia
												El BBVA obté un resultat rècord de 7.978 milions, tot i l’esforç en la batalla de l’opa
- 
												 Economia
												El Banc Sabadell prepara una festa al Palau Sant Jordi per celebrar la victòria en l’opa del BBVA Economia
												El Banc Sabadell prepara una festa al Palau Sant Jordi per celebrar la victòria en l’opa del BBVA
- 
												 Economia
												Catalunya vol captar 6.000 milions d’inversió estrangera i generar 45.000 llocs de treball en cinc anys, un 60% més Economia
												Catalunya vol captar 6.000 milions d’inversió estrangera i generar 45.000 llocs de treball en cinc anys, un 60% més
- 
												 Economia
												El PIB a l'Estat modera dues dècimes el creixement el tercer trimestre, fins al 0,6% Economia
												El PIB a l'Estat modera dues dècimes el creixement el tercer trimestre, fins al 0,6%
- 
												 Economia
												Aena augmenta els beneficis un 8,9% fins al setembre i se situen en els 1.579,4 milions Economia
												Aena augmenta els beneficis un 8,9% fins al setembre i se situen en els 1.579,4 milions

 
															 
															 
															 
															 
															