El Consell de Ministres d'aquest divendres ha aprovat indultar parcialment al vicepresident i conseller delegat del Banco Santander Alfredo Sáenz. La pena de presó i d'inhabilitació que pesava sobre ell com a autor d'un delicte de denúncia falsa li serà commutada per la multa màxima que preveu la llei per a aquests casos. Amb tot, els antecedents penals queden, fet que impediria Sáenz continuar exercint d'executiu del banc, perquè incompliria els requisits d'honorabilitat que marca el Banc d'Espanya. Per això Sáenz va presentar un recurs contra la sentència al Tribunal Constitucional que encara s'ha de dirimir.
A banda de Sáenz, el govern també ha indultat Rafael Jiménez de Parga i Miguel Ángel Calama. L'executiu encapçalat per José Luís Rodríguez Zapatero recorda que els fets jutjats van tenir lloc fa 17 anys i anuncia que la pena de presó i d'inhabilitació amb què se'ls condemnava es commuta per la multa màxima prevista en la legislació aplicable al cas.
En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, el portaveu del govern espanyol, José Blanco, ha manifestat que no és habitual informar dels indults que fa el Consell de Ministres, però ha confirmat que el cas de Sáenz, Jiménez de Parga i Calama s'ha tractat.
Posteriorment, una nota de premsa del Ministeri de Justícia ha informat de la commutació de la pena.
El Cas Banesto
La pena a la qual fa referència l'indult es remunta a un delicte que va tenir lloc fa 17 anys. El 1994 el banc Banesto va ser intervingut pel Banc d'Espanya. Sáenz era aleshores president d'aquell banc, i va presentar una querella contra quatre empresaris per estafa i aixecament de béns.
Aquella causa es va acabar arxivant, no sense que abans els empresaris haguessin anat a presó per ordre del jutge Pascual Estevill, que finalment seria condemnat per prevaricació i detenció il·legal.
Després de l'arxivament, els empresaris van contraatacar Sáenz, i la causa contra ell va acabar en la condemna de tres mesos de presó i inhabilitació per exercir funcions en banca que ara el govern espanyol ha commutat.
El govern espanyol indulta el vicepresident del Santander
Els antecedents penals queden, el que impediria que Sáenz continuar exercint d'executiu
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de novembre de 2011 a
les 15:38
Et pot interessar
-
Economia
Els mètodes d'estalvi més eficaços, segons un expert en comportament humà
-
Economia
Què implica la sortida de César González-Bueno del Sabadell
-
Economia
L’ISE bat el màxim històric d'assistència al congrés amb 92.170 visitants i tanca una edició de rècord
-
Economia
Els pagesos es preparen per passar la nit a la Gran Via de Barcelona: «El nostre problema és també el de la ciutadania»
-
Economia
El Banc Sabadell tanca l'any de l'opa amb beneficis de 1.775 milions, un 2,8% menys que el 2024
-
Economia
El Sabadell substitueix César González-Bueno com a conseller delegat quatre mesos després del fracàs de l’opa
