Un recent estudi de la Bayes Business School de Londres determina que els carros del supermercat poden influir -i no poc- en la despesa dels clients. Si tenen una barra horitzontal per empènyer, com la majoria a Catalunya, es gasta menys. Si, en canvi, tenen dos mànecs als laterals per agafar-ne un amb cada mà, la despesa es dispara. I té una explicació científica.
Segons els autors de l'estudi, la psicologia ha demostrat que l'activació del tríceps -múscul que treballem empenyent el carro- s'associa amb el rebuig de coses que no ens agraden, com quan empenyem o mantenim alguna cosa lluny de nosaltres. I al revés; l'activació del bíceps -es treballa amb l'altre tipus de carro- s'associa amb coses que ens agraden, per exemple, quan estirem o subjectem alguna cosa cap a nosaltres.

Imatge dels dos carros que es van provar Foto: Bayes Business School
I tot això es va comprovar. En provar el carro amb nanses en un supermercat, el resultat va ser clar: aquests clients van gastar un 25% més de diners que els que anaven amb un carro estàndard. Mentre els compradors que empenyien el carro habitual van gastar una mitjana de 22 lliures, els altres van superar les 29.
[plantillavirals]