En la segona sessió dels 'Esmorzars de Competitivitat', centrada en el finançament empresarial en temps de crisi, González ha alertat de l'amenaça que s'ha sumat a les empreses --a part de la falta de crèdit-- amb l'augment de la morositat dels seus clients, fet que ha provocat una "mortalitat extra" de companyies. "Si ara hi hagués recuperació, ja ens faltaria teixit empresarial", ha afirmat.
Per aquesta raó, ha advocat per canviar la llei de morositat, perquè es compleixi el màxim de 60 dies per pagar i evitar terminis excessivament llargs, de fins a 180 dies. Ha recordat que les empreses estan passant per una situació econòmica "molt dolenta" per la retallada del finançament producte d'un "excés de conservadorisme" de les entitats financeres davant de la crisi, tot i que ha puntualitzat que aquesta situació "comença a la millorar". També ha retret al Govern la seva falta d'actuació a nivell empresarial.
González ha vist "absolutament imprescindible" la fusió de caixes, malgrat que també ha mantingut la seva queixa que baixarà el nombre de concessió de crèdits.
El president de Pimec alerta que la terra cremada no deixarà créixer els brots verds quan arribin
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 15 de setembre de 2009 a les 17:03
Et pot interessar
-
Economia El BBVA ajusta l'oferta pel Banc Sabadell
-
Economia Renfe elimina els Avlo entre Barcelona i Madrid
-
Economia Primer pas d'Europa perquè els Estats Units abaixin al 15% els aranzels als cotxes
-
Economia La Generalitat refinança amb la banca 3.500 milions del FLA a les portes de la condonació del deute
-
Economia La patronal d'El Corte Inglés, Ikea i Carrefour demana 16.000 immigrants per cobrir vacants
-
Economia Les hipoteques registren el millor juny dels últims quinze anys