En la segona sessió dels 'Esmorzars de Competitivitat', centrada en el finançament empresarial en temps de crisi, González ha alertat de l'amenaça que s'ha sumat a les empreses --a part de la falta de crèdit-- amb l'augment de la morositat dels seus clients, fet que ha provocat una "mortalitat extra" de companyies. "Si ara hi hagués recuperació, ja ens faltaria teixit empresarial", ha afirmat.
Per aquesta raó, ha advocat per canviar la llei de morositat, perquè es compleixi el màxim de 60 dies per pagar i evitar terminis excessivament llargs, de fins a 180 dies. Ha recordat que les empreses estan passant per una situació econòmica "molt dolenta" per la retallada del finançament producte d'un "excés de conservadorisme" de les entitats financeres davant de la crisi, tot i que ha puntualitzat que aquesta situació "comença a la millorar". També ha retret al Govern la seva falta d'actuació a nivell empresarial.
González ha vist "absolutament imprescindible" la fusió de caixes, malgrat que també ha mantingut la seva queixa que baixarà el nombre de concessió de crèdits.
El president de Pimec alerta que la terra cremada no deixarà créixer els brots verds quan arribin
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de setembre de 2009 a
les 17:03
Et pot interessar
-
Economia
Per què s'incrementa el preu del porc a les carnisseries?
-
Economia
L’habitatge representa la meitat del patrimoni de les llars catalanes
-
Economia
Les patronals, més a la grenya que mai a la Catalunya del «retrobament»
-
Economia
Barcelona gairebé duplica les places hoteleres en els 20 anys del Mobile
-
Economia
Unió de Pagesos guanya les eleccions agràries amb el 47% dels vots
-
Economia
Catalunya sancionarà 17 empreses de crèdits exprés
