Moltes persones poden preferir guardar una part dels seus diners a casa en comptes del banc. Pel motiu que sigui, prefereixen tenir-lo a mà en efectiu que haver de recórrer a la targeta de crèdit. No hi ha un mínim que es pugui tenir a casa, sempre que s'hagi obtingut d'una manera legal, però el Banc d'Espanya ha recomanat uns valors en cas que hi hagi una emergència.
[noticiadiari]2/265826[/noticiadiari]
Així doncs, segons relata l'autoritat monetària de l'Estat, si es vol tenir efectiu a casa cal comptar amb els diners per cobrir les despeses d'entre sis i dotze mesos. Per això, cal tenir en compte necessitats bàsiques com l'habitatge, l'alimentació o el transport, i, per tant, segons la persona o la família aquesta xifra pot patir variacions.
[noticiadiari]2/265233[/noticiadiari]
El mateix Banc d'Espanya explica que pagar amb diners en efectiu pot ser útil perquè facilita les operacions a aquelles persones que no tenen un compte bancari. En els últims anys, però, la banca digital ha tingut un creixement important, i cada cop es paga més, no només amb targeta, sinó que també amb un dispositiu mòbil.
[plantillavirals]
Els diners que cal tenir a casa per a una emergència, segons el Banc d'Espanya
No hi ha un límit d'efectiu que es pugui tenir guardat sempre que s'hagi obtingut legalment, però sí que l'autoritat monetària recomana un valor concret
ARA A PORTADA
-
-
Alerta vermella per vent: Catalunya afronta un dels pitjors temporals dels darrers anys Arnau Urgell i Vidal
-
-
Els professors buiden les aules i omplen els carrers: «Si no hi ha acord, el curs no acabarà amb normalitat» Marc Orts i Cussó | David Cobo
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
Publicat el
05 de desembre de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Economia
Catalunya tanca el 2025 amb un rècord de 2.237 empreses creades, un 32% més que fa un any
-
Economia
Catalunya tanca el 2025 amb un rècord de 2.237 empreses creades, un 32% més que fa un any (CLONADO)
-
Economia
La dona més rica de Catalunya compra un edifici històric al País Basc per fer-hi un hotel
-
Economia
Les pistes d'Oliu sobre el futur del Sabadell: la nova etapa estarà «focalitzada en Espanya»
-
Economia
Un advocat alerta del pagament màxim en efectiu permès a l'Estat: «Et pot comportar problemes»
-
Economia
La Intersindical demana una proposició de llei per establir un SMI català
