Foment del Treball ha reiterat la necessitat de complir el mandat constitucional de redactar una llei orgànica que reguli el dret de vaga, així com les "garanties" per "assegurar" el manteniment dels serveis essencials de la comunitat.
L’organització empresarial catalana lamenta que després de 37 anys de democràcia cap govern estatal hagi promogut aquesta normativa. En conseqüència, recorda la patronal, "una norma preconstitucional, el Reial Decret Llei 17/1977, de 4 de març, amb bona part de les seves disposicions derogades pel Tribunal Constitucional" continua essent "l’única norma jurídica" per a aquest dret fonamental.
Tot plegat fa que, a parer de Foment del Treball, la regulació de la vaga actual sigui "incompleta" i "inexacta" a banda de generar "inseguretat jurídica" i estar "poc d'acord amb la realitat". A parer de l'organització empresarial és "necessària" una regulació que compatibilitzi l'exercici del dret de vaga amb "la tutela d'altres drets i interessos" i que defineixi "amb precisió" tots els aspectes que es deriven de la convocatòria d'aturades.
La patronal aporta algunes idees, com ara que s'exigeixi "unes determinades majories" als sindicats i comitès d'empresa per poder convocar una vaga. Des del col·lectiu també s'opina que la regulació actual dels serveis mínims coarta el dret al treball i a la lliure circulació de la ciutadania, amb un perjudici "irreparable" per a l'activitat econòmica de les empreses. De la mateixa manera es considera que caldria evitar que s'incorri en "coaccions, intimidacions, amenaces o actes de violència" per part dels piquets.
D'altra banda, Foment aposta perquè es delimitin les responsabilitats administratives civils, laborals, penals "o de qualsevol ordre" que puguin derivar-se en el cas de participació en vagues il·legals. En aquest sentit, aposten perquè la hipotètica llei articuli un procediment previ de declaració de legalitat o il·legalitat de la vaga.
Foment del Treball torna a reivindicar que s'elabori una llei de vaga
La patronal recorda que la Constitució reconeix aquest dret però que cap govern n'ha volgut regular l'exercici en 37 anys
ARA A PORTADA
-
Rufián dibuixa el pla de conjura de l'esquerra: «No podem competir 14 partits iguals» Lluís Girona Boffi
-
El Govern força que els migrants regularitzats per Sánchez hagin d'acreditar el català Lluís Girona Boffi
-
-
La compra especulativa continua encallant l'acord Govern-Comuns pels pressupostos Bernat Surroca Albet
-
ERC i el govern espanyol ultimen l'acord pel consorci d'inversions Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
Publicat el
23 de febrer de 2016 a
les 18:26
Et pot interessar
-
Economia
Naturgy obté uns beneficis rècord de 2.023 milions d’euros el 2025
-
Economia
Massa jo i poc nosaltres
-
Economia
L'ajut de 500 euros que poden demanar els jubilats per millorar l'eficiència energètica
-
Economia
Aquests són els aliments que més s'han encarit al febrer
-
Economia
Els diners que hauries d'estalviar cada mes per gaudir de salut financera, segons els experts
-
Economia
Els estrangers protagonitzen la meitat de les compres d'habitatge a barris com la Barceloneta
