Huguet s'encomana al turisme

Considera que la crisi i la depreciació de l'euro contribuiran enguany a l'augment del turisme.

Publicat el 06 de juliol de 2010 a les 18:24

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha assegurat aquesta tarda que la crisi i la baixada de l'euro poden ajudar que enguany es recuperi el turisme a Catalunya. 'La sortida de la crisi de Rússia i la caiguda del preu de l'euro, que afecta positivament alguns països nòrdics i el Regne Unit, poden contribuir a augmentar el turisme', ha comentat Huguet. El conseller també ha reconegut que 'malauradament, aquí continuem en crisi i això fa que la gent no viatgi tant a fora. Animo els ciutadans a conèixer Catalunya'. Huguet també ha afirmat que encara és d'hora per valorar la iniciativa de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, de cobrar un euro als turistes que visitin la ciutat.

 

El conseller ha explicat que, segons les dades de les agències de viatges, 'sembla ser que les expectatives turístiques creixen un 2 per cent, si fem cas a les agències de viatges'. Segons Huguet, les dades del primer semestre són les primeres en què es trenca la tendència dels últims dos anys i puja la visita de turistes a Catalunya. 'El turisme no és cap tonteria a casa nostra i ens pot ajudar a portar una crisi dura en altres sectors com l'industrial', ha assenyalat.

La taxa turística de l'alcalde Hereu

Huguet també ha opinat sobre una de les propostes que l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va llançar aquest dilluns sobre el pagament d'una taxa als turistes. 'Això és una iniciativa de Turisme de Barcelona. És bo parlar-ho amb tots els ajuntaments i segurament no tots ho veurien igual. S'hauria de parlar més a fons i fer-ho amb consens. El tema està prematur encara per llançar-se a la piscina', ha declarat Huguet.