Iberia recol·loca els clients afectats per la vaga de pilots

La companyia diu que "si es compleixen els serveis mínims", no es produiran incidències

Publicat el 28 de desembre de 2011 a les 14:27
Aeroport del Prat. Foto: ACN

Iberia assegura que ha recol·locat en vols alternatius "la totalitat" dels clients que es veien afectats per la vaga que ha convocat els sindicat de pilots Sepla per aquest dijous 29 de desembre. Es tracta de més de 10.000 de passatgers, 1.500 dels quals tenien bitllets per a un vol de llarg recorregut a destins com Estats Units, Colòmbia o Argentina. Segons una nota de premsa de la companyia, el 25 de desembre Iberia havia reubicat el 90% dels passatgers i ara asseguren que "si es compleixen els serveis mínims, no es produirà cap incidència significativa". Entre els països europeus més afectats amb 8.770 passatgers, hi havia Itàlia, França o Alemanya.

La companyia ha habilitat un número de telèfon addicional per agilitzar les consultes que els usuaris tinguin de cara a la jornada de vaga.

La companyia ha habilitat un número de telèfon addicional per agilitzar les consultes que els usuaris tinguin de cara a la jornada de vaga.

Iberia també ha ampliat plantilla als aeroports per atendre els clients, ha posat en marxa flexibilització de tarifes i ha arribat a acords amb altres companyies per recol·locar "tots els clients". També ofereix reemborsament pels passatgers que s'hagin vist afectats per la vaga i que no vulguin volar.

D'Iberia a IberiaExpress

L'aerolínia va oferir al sindicat Sepla la possibilitat que els pilots d'Iberia passin a Iberia Express sense perdre els seus drets si desconvoquen la vaga, però el sindicat ho va rebutjar. Considera que l'oferta és una "il·legalitat" perquè la companyia proposa "fer la mateixa feina amb un conveni col·lectiu diferent". Així mateix, el sindicat assegura que la companyia no ha volgut escoltar la proposta que ells han presentat per poder desbloquejar la situació com és l'augment de "cessió de productivitat i salarial".

Així mateix, Iberia ha insistit que l'opció de no crear la filial Iberia Express és "innegociable" i ha subratllat que "cap col·lectiu pot forçar a la companyia tancar, vendre o crear cap filial". L'aerolínia ha volgut deixar clar que cap treballador "perdrà el seu lloc de treball per la creació de la filial, ni veurà afectades les seves condicions salarials o laborals".