La crisi retrata l’edició Sonimag 2009

Publicat el 12 d’octubre de 2009 a les 10:41
Com va indicar el dia d’obertura, el director de Sonimag  2009, Aleix Planas,  «aquest any és un èxit el mer fet d’haver pogut portar a terme el saló». Les xifres així ho indiquen. Els resultats oficials de la fira barcelonina de fotografia i electrònica de consum que diumenge va tancar portes, no poden amagar cert desencís.

Segons els organitzadors han passat durant els cinc dies de durada, 81.000 visitants, quan a l’edició anterior, Sonimag 2007, la van visitar 106.000 persones. A més cal afegir la sonada absència de marques referents com Sony o Canon, que només han estat representades per distribuïdors locals que han fet mans i mànigues per poder ser-hi presents.
 
Durant cinc dies, Sonimag ha mostrat les novetats de 200 marques i ha acollit una vintena d'exposicions. El president del saló, Enric Galve, insisteix en un comunicat en destacar la bona afluència de professionals del sector, 16.210 visitants, majoritàriament fotògrafs i personal del comerç fotogràfic i d'establiments d'electrònica de consum de tot Espanya.

Ara bé, les xifres de visitants, tot i perdre, un 25 %  respecte l’edició anterior, podrien ser pecata minuta si es tenen presents les dades de vendes, que cap expositor ni l’organització ha volgut, de moment, publicar.