Les exportacions al Regne Unit han caigut un 6,9%, el nivell més baix des de l'estiu del 2006. Això situa el dèficit comercial britànic en 7.900 milions de lliures esterlines (uns 8.700 milions d'euros), una xifra que no es veia des de fa 17 mesos.
Les dades, fetes públiques aquest dimarts per l'Oficina Nacional d'Estadística del Regne Unit, suggereixen que l'economia britànica ha estat incapaç de beneficiar-se de la forta caiguda la lliura esterlina al mercat de divises per fomentar el comerç internacional. L'elevat dèficit comercial preocupa els analistes, que consideren que l'economia es mostra encara massa feble i que el Regne Unit necessita créixer per ser més competitiu a nivell internacional.
Les caiguda de les exportacions significa unes pèrdues de 1.400 milions de lliures esterlines, i situen les vendes a l'estranger en un total de 19.500 milions. Les importacions han baixat, però molt lleugerament, només en un 1,6%, el que significa un valor total de 27.400 milions de lliures. Els economistes indiquen que el Regne Unit no tindrà un balança comercial equilibrada ens els primers mesos del 2010.
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
10 de març de 2010 a
les 17:28
Et pot interessar
-
Economia
Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta
-
Economia
L'ocupació a Catalunya s'enfila de nou per sobre els quatre milions i registra el millor setembre
-
Economia
Un emblema de la gastronomia catalana, l'aliment que més s'ha encarit el 2026: un increment del 33%
-
Economia
Madrid ja frega el 20% del PIB espanyol i s'allunya de Catalunya, que s'estanca tot i el creixement demogràfic
-
Economia
Aquest és el supermercat més car de Catalunya: 643 euros al mes per omplir la cistella
-
Economia
Els constructors denuncien la «politització» del cas Maricarmen i exigeixen tombar els decrets
