Les exportacions del Regne Unit, als nivells més baixos dels darrers tres anys

Publicat el 10 de març de 2010 a les 17:28
Les exportacions al Regne Unit han caigut un 6,9%, el nivell més baix des de l'estiu del 2006. Això situa el dèficit comercial britànic en 7.900 milions de lliures esterlines (uns 8.700 milions d'euros), una xifra que no es veia des de fa 17 mesos.

Les dades, fetes públiques aquest dimarts per l'Oficina Nacional d'Estadística del Regne Unit, suggereixen que l'economia britànica ha estat incapaç de beneficiar-se de la forta caiguda la lliura esterlina al mercat de divises per fomentar el comerç internacional. L'elevat dèficit comercial preocupa els analistes, que consideren que l'economia es mostra encara massa feble i que el Regne Unit necessita créixer per ser més competitiu a nivell internacional.

Les caiguda de les exportacions significa unes pèrdues de 1.400 milions de lliures esterlines, i situen les vendes a l'estranger en un total de 19.500 milions. Les importacions han baixat, però molt lleugerament, només en un 1,6%, el que significa un valor total de 27.400 milions de lliures. Els economistes indiquen que el Regne Unit no tindrà un balança comercial equilibrada ens els primers mesos del 2010.