Els sectors de tecnologies de la informació i consultoria de negocis són els que ofereixen més oportunitats d'ocupació als joves, segons el baròmetre Primera Feina 2022, publicat per la xarxa professional Linkedin, on es recullen les àrees de més ocupació per a les noves generacions. Aquest baròmetre es publica per "ajudar els graduats recents a trobar oportunitats laborals i desenvolupar la seva carrera".
Segons Linkedin, s'estima que el 2025 els membres de la Generació Z (1995-2004) representaran el 27% del talent de la xarxa social. Així, enginyers de software, administratius o cambrers són els llocs més destacats dirigits als joves. El segueixen altres feines més tècniques com dissenyadors gràfics, obrers de la construcció o infermeria.
Al costat dels sectors ja assenyalats de les tecnologies de la informació i la consultoria, els serveis d'alimentació i beguda, la fabricació de maquinària i les telecomunicacions i mitjans es posicionen com els àmbits amb més oportunitats per als joves.
"Aterrar en un mercat laboral com l'actual, enmig d'un panorama tan incert i canviant, és un gran repte per als graduats recents. El nostre objectiu és ajudar a identificar quin és el millor lloc per començar la seva carrera", ha explicat l'editora de Linkedin Notícies a Espanya, Marina Valero.
Linkedin també ha destacat al seu baròmetre les habilitats més buscades per les empreses, entre les quals s'esmenta el coneixement de Java per als enginyers, de comptabilitat per als auxiliars administratius i, en general, una bona actitud i disposició a la feina. "Les 'soft skills' o habilitats toves són tan importants com la formació. També segueix tenint un important pes conèixer anglès, especialment entre els cambrers o venedors", ha assegurat Valero.
Les feines amb més oportunitats per als joves, segons Linkedin
La xarxa social dels treballadors publica els llocs de treball, els sectors i les habilitats més buscades al mercat laboral
- Els joves s'enfronten a un mercat laboral incert -
- Unsplash
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
31 de maig de 2022 a
les 18:29
Et pot interessar
-
Economia
La compravenda d'habitatges tanca el 2025 amb un augment del 13,9%
-
Economia
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Economia
El Cercle d'Economia demana més restriccions a la immigració
-
Economia
Repsol aconsegueix un benefici de 1.899 milions d'euros el 2025, un 8% més que el curs anterior
-
Economia
Catalunya tanca el 2025 amb 87.011 hipoteques constituïdes, la dada més alta des del 2010
-
Economia
Foment aposta per una àrea metropolitana de cinc milions
