L'Estat espanyol demana el rescat

Publicat el 09 de juny de 2012 a les 17:50
El ministre d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, a la roda de premsa per anunciar els detalls del rescat Foto: ACN

El ministre espanyol d'Economia, Luis de Guindos, ha reconegut oficialment la petició d'ajuda financera de l'Estat espanyol a la Unió Europea per a sanejar el sector bancari. De Guindos ha comparegut en roda de premsa pocs minuts després de dos quarts de vuit per llegir una declaració institucional en la que ha assenyalat que el govern espanyol "declara la seva intenció de sol·licitat finançament europeu" per poder sanejar el sistema financer espanyol.
 
El ministre, que ha evitat en tot moment la utilització de paraules com 'rescat' o 'intervenció', s'ha referit a la nova situació com un "suport financer" o com "un préstec en molt bones condicions". Així mateix, ha defensat la política de "transparència" del govern espanyol.
 
Els diners, que podrien arribar a una xifra màxima de 100.000 milions d'euros, es destinaran al FROB, ja que s'ha acordat a l'Eurogrup que s'utilitzin aquests diners només per al sector financer i ha assegurat que la quantitat acordada serà "suficient, més un marge de seguretat addicional". 
 
El ministre ha insistit que l'ajut "no és cap rescat", sinó que és un préstec al FROB en molt bones condicions. Així mateix, ha assegurat que no hi haurà condicions per al govern ni per a la societat ni per a l'economia. "Els únics que hauran d'afrontar les condicions són els bancs", ha afirmat De Guindos, que s'ha mostrat convençut que la intervenció servirà per obrir l'aixeta del crèdit.

Pel que fa a la quantitat concreta d'aquest "préstec", el ministre ha informat que el fixarà el govern espanyol, d'acord amb el Banc d'Espanya i un cop es coneguin les informacions de les dues auditories independents que han estat contractades per l'executiu per valorar la situació del sector bancari espanyol. Aquestes informacions no estaran enllestides fins a mitjans de mes.