Més d'un centenar de perruquers han reclamat la reducció de l'IVA al 10% en una manifestació que ha tingut lloc aquest dilluns davant la delegació d'Hisenda a la Via Augusta de Barcelona. El col·lectiu considera abusiu l'actual tipus del 21%.
Entre els concentrats hi han participat coneguts estilistes com Raffel Pages, Alberto Cerdán, Félix Rojas, Albert Català i Héctor Carvajal. Segons dfades dels manifestants, el sector ha perdut un 25% de profesionals per la conjuntura economica i l'increment de l'IVA.
Al conjunt de l'Estat es sector de perruqueria estava format per uns 45.000 establiments, amb una mitjana de 2,4 empleats, pel que generava uns 100.000 ,llocs de treball directes. L'any 2007 els clients acudien a la perruqueria una mitjana de deu vegades l'any, amb una despesa mitja de 22 euros.
L'any 2013, en canvi, van baixar la persiana unes 8.000 perruqueires, de tal manera que en queden unes 33.000, i la mitja d'empleats ha baixat a 2,2 per establiment. Així mateix, tot i que la despesa mitja ha pujat fins els 26 euros, la freqüència anual ha quedat fixada en unes sis vegades.
Davant aquest escenari, l'augment de l'IVA del 8% al 21% ha suposat multiplicar les declaracions trimestrals per quatre en cas dels establiments que tributen per mòduls, i per sis o set els que tributen per estimació directa.
Manifestació de perruquers per la reducció de l'IVA
Un centenar d'estilistes es concentren a Barcelona contra l'impost del 21%
ARA A PORTADA
-
-
«Som un soci fiable»: la Moncloa respon a Washington i referma que la guerra de Trump és «il·legal» Pep Martí i Vallverdú
-
Menys velocitat a les autopistes i més teletreball: la recepta europea per estalviar combustible Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern referma l'objectiu de guanyar incidència al Prat: «Ningú tindrà més competències que nosaltres» Bernat Surroca Albet
-
Els Mossos punxen amb Puigdemont: no troben trucades amb els agents que van ajudar-lo a marxar Redacció
Publicat el
17 de febrer de 2014 a
les 18:59
Et pot interessar
-
Economia
Quant s'encarirà la teva hipoteca per l'augment de l'Euríbor arran de la guerra a l'Iran
-
Economia
L'Ibex tanca el març amb la caiguda més alta des de 2022 a causa de la guerra a l'Iran
-
Economia
Oberta la convocatòria d’ajuts al lloguer per a majors de 65 anys
-
Economia
Direcció i sindicats signen un ERO voluntari per a 996 persones a Iberia, 40 a Catalunya
-
Economia
Roger Torrent fitxa per una agència de desenvolupament de mercats
-
Economia Rodalies encara supera l'Iran com a principal problema per a l'economia catalana
