La natalitat a la Unió Europea ha caigut per culpa de la crisi i, especialment, pels elevats índex d'atur d'alguns estats com Espanya, segons un estudi de l'institut alemany Max Planck. Segons la investigació d'aquest grup, a Espanya la mitjana de fills per dona ha caigut del 1,47 el 2008 fins a un 1,36 l'any 2011, l'últim del qual hi ha dades disponibles. Aquest període coincideix amb l'inici de la crisi i les primeres pujades de l'atur. Els estats on aquesta tendència és més accentuada són Espanya, Hongria, Irlanda, Croàcia i Letònia. En canvi, a Alemanya o Suïssa, on el mercat laboral està estable, la tendència de naixements no ha patit canvis considerables.
D'acord amb l'estudi, un 1% d'increment en la taxa d'atur té un impacte en la natalitat del 0,1% en els que tenen entre 20 i 24 anys. Aquesta xifra arriba fins al 0,3% en el cas dels estats del sud d'Europa com Espanya. La crisi, diu l'informe, "ha aturat la tendència positiva en la fertilitat" en estats com Espanya.
Els efectes es noten principalment entre els més joves, que pateixen un atur més greu, ja que les dades de naixement no han disminuït pels que tenen més de 40 anys. Els experts ho atribueixen a la major flexibilitat que tenen els joves per retardar la paternitat fins que no assoleixen una situació laboral estable.
Més atur, menys natalitat
Un estudi constata que un increment de l'1% en l'atur rebaixa la natalitat en un 0,1%
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 10 de juliol de 2013 a les 17:53
Et pot interessar
-
Economia
El BCE manté els tipus d'interès en el 2% per tercera vegada consecutiva
-
Economia
El BBVA obté un resultat rècord de 7.978 milions, tot i l’esforç en la batalla de l’opa
-
Economia
El Banc Sabadell prepara una festa al Palau Sant Jordi per celebrar la victòria en l’opa del BBVA
-
Economia
Catalunya vol captar 6.000 milions d’inversió estrangera i generar 45.000 llocs de treball en cinc anys, un 60% més
-
Economia
El PIB a l'Estat modera dues dècimes el creixement el tercer trimestre, fins al 0,6%
-
Economia
Aena augmenta els beneficis un 8,9% fins al setembre i se situen en els 1.579,4 milions
