El rebut de la llum s'apujarà un 3,1 per cent a partir de l'1 d'octubre. La subhasta elèctrica entre les empreses comercialitzadores s'ha tancat aquest dimarts amb un encariment del preu base de l'electricitat. Una puja que el govern espanyol no compensarà.
El cost de l'energia que surt d'aquestes subhastes serveix per fixar en un 50 per cent la tarifa final. L'altre 50 per cent correspon al govern espanyol, que ja va avançar que mantindria congelada la part que regula per a aquest quart trimestre.
Després d'aquesta pujada, l'any tancarà amb quatre increments de la tarifa elèctrica, inclosos els del 3% al gener, de l'1,2% al juliol i del 3,2% a l'agost, i amb una única però significativa baixada, del 6%, a l'abril. Inclosa la nova pujada d'octubre, la tarifa s'ha encarit al voltant de l'11% des del gener del 2012.
Nova collada en el rebut de la llum el mes d'Octubre
La tarifa s'enfilarà per quarta vegada consecutiva, aquest cop un 3,1%
Ara a portada
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs Redacció
Publicat el 24 de setembre de 2013 a les 17:11
Et pot interessar
-
Economia Freixenet anuncia un ERO que afecta 180 treballadors
-
Economia Brussel·les manté la mà estesa als EUA mentre negocia els aranzels i reclama «claredat» a Trump
-
Economia Ets mare d'un menor de tres anys? Hisenda et pot retornar 1.200 euros a la renda
-
Economia L'electricitat serà gratis gairebé tot el dissabte, amb el preu total més baix des de fa un any