Les accions europees i l'euro s'han tornat a enfonsar aquest dimarts davant la preocupació dels inversors sobre la situació dels bancs de la zona euro i l'impacte de les mesures d'austeritat sobre el creixement econòmic. Els bonus alemanys han arribat a un nou màxim. Itàlia ha anunciat un pla d'austeritat per fer front al dèficit, seguint les passes de Grècia, Espanya i Portugal. L'Íbex 35 ha tancat la sessió amb pèrdues del 3,05%, després d'arribar a caure un 5% al migdia. El selectiu espanyol s'ha situat als 9.004 punts, el nivell més baix des del gener. La resta de parquets europeus també han tancat en vermell. París ha caigut un 2,7%; Milà, un 3,4%; Frankfurt, un 2,2%, i Londres, un 2,24%.
L'índex europeu FTSEurofirst 300 ha caigut un 2,4%, arrossegat pels valora bancaris després que aquest cap de setmana el Banc d'Espanya intervingués la caixa d'estalvis CajaSur.
Als Estats Units, Wall Street queia un 2,23% a les sis de la tarda hora catalana. Els mercats asiàtics també han sumat pèrdues, agreujades per l'escalada de tensió entre Corea del Nord i Corea del Sud.
El dòlar, vist com un refugi segur dels problemes del deute a Europa, ha guanyat un 1% davant l'euro i la lliura esterlina. La moneda europea ha arribat a marcar un altre mínim durant el dia, situant-se als 1,21 dòlars. Al final de la sessió, però, ha moderat pèrdues. 1 euro es paga a 1,22 dòlars.