CaixaBank restableix l'aplicació i la banca online després d'una caiguda

Els clients que intentaven accedir al sistema topaven amb un missatge que informava que "no està disponible"

Les oficines de Caixa Bank a la Diagonal de Barcelona
Les oficines de Caixa Bank a la Diagonal de Barcelona | Eloi Falp
Redacció
19 de desembre de 2024, 17:35
Actualitzat: 20:23h

Una "indisponibilitat" al sistema informàtic ha provocat la caiguda de l'aplicació i la pàgina web de la banca online de CaixaBank la tarda d'aquest dijous. Els clients que intentaven accedir-hi rebien un missatge que indicava que el servei "no està disponible" i l'entitat ha confirmat la incidència "tècnica" a Cinco Días. En aquest sentit, Caixa Banc explica ja ha esmenat l'error.

Ja des de les 12:30 hores, la plataforma Downdetector recollia múltiples avisos dels usuaris que, a la xarxa social X, explicaven que el servei d'atenció al client rebotava un missatge de veu automàtic que deia: "Disculpa les molèsties, una indisponibilitat als nostres sistemes està dificultant l'accés a les aplicacions del grup. Ben aviat podràs operar amb normalitat".

La hipòtesi d'un ciberatac està descartada, segons informa l'ABC, però milions de persones han quedat sense serveis financers i sense poder accedir als seus comptes. La caiguda s'ha allargat unes set hores i ha afectat també algunes targetes, pel qual s'han produït problemes a l'hora de pagar.