Per 108 vots en contra a 62 a favor els treballadors de Pedro Roquet, S.A. , de Tona, Osona, han tombat la proposta de la direcció de l'empresa de reduir el 10% del sou a canvi de la promesa de no acomiadar ningú.
En una votació celebrada aquest dijous, aquesta aclaparadora majoria de la nòmina es nega acceptar aquesta reducció de salari , que seria retornat en dotze pagaments el 2011. La contrapartida de la direcció de Roquet, si acceptaven l'acord, consistia en no retallar cap lloc de treball sempre i quan la situació millorés respecte l'actual.
Els treballadors lamenten que l'empresa s'ha tancat en banda i que no han deixat altre opció, ni discutir qualsevol altre solució. El conjunt de treballadors interpreten aquests resultats com una clara advertència a l'empresa que segons ells no ha volgut escoltar les seves propostes.
Pedro Roquet ja ha executat un Expedient de Regulació d'Ocupació temporal que ha afectat als 210 treballadors de la plantilla al llarg d'aquest 2009.
Revolta dels treballadors de Roquet
La plantilla de l'empresa de Tona tomba la proposta empresarial de menys sou per evitar acomiadaments.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de desembre de 2009 a les 17:43
Et pot interessar
-
Economia Les pensions s'apugen un 4,5%: aquesta és la mitjana que cobren els jubilats catalans
-
Economia La inflació deixa de baixar per tornar a pujar: augmenta dues dècimes al juny i se situa en el 2,2%
-
Economia Teresa Garcia-Milà, primera dona que presideix el Cercle d'Economia
-
Economia L'ocupació estrangera impulsa l'economia catalana: creix més que l'espanyola i la zona euro
-
Economia L'aerolínia Delta estrenarà el 2026 una ruta entre Barcelona i Seattle amb tres vols setmanals
-
Economia L'1% més ric del món ha guanyat prou diners des del 2015 per posar fi a la pobresa 22 vegades