Cada cop és més habitual que els restaurants demanin una targeta de crèdit per fer una reserva. Ho fan per un motiu molt senzill: així s'asseguren que cobraran alguna cosa en el cas en què el client no pugui o decideixi no anar a la cita. També són nombrosos els establiments que avisen que la taula només es podrà ocupar per un temps limitat, ja que així els propietaris i propietàries poden atendre més clients i fer més caixa. Alguns, fins i tot, han decidit cobrar pel gel que se serveix a les terrasses. La Cadena Ser s'ha fet ressò d'un altre cas. És de la Taverna La Solía de Liaño (Cantàbria), que des de fa ben poc cobra 1,50 euros als clients que vulguin quedar-se al seu local, però sense prendre res.
Un dels responsables de l'establiment, Óscar Solana, ha explicat a la cadena que l'hostaleria "ha canviat" després de la pandèmia i que els negocis "necessiten" que la gent consumeixi. "Crec que he obert un meló", ha considerat Solana, que també ha detallat que en el seu sector ha afectat notablement la inflació.
Aquest hostaler càntabre va notar que cada vegada era més habitual que alguns membres d'una taula nombrosa no consumissin. Normalment, el sector ho ha tolerat perquè ha pensat que, gràcies a les consumicions de la majoria, ho acaben amortitzant, però alguns, com l'Òscar se n'han fartat. "La gent ha d'entendre que es tracta d'un negoci i que necessitem que sigui rendible. Si no, seria impossible", ha resumit.
A més a més, la Solía és una cocteleria que, normalment, té cua per entrar. Quan arriben els clients, ha detallat el responsable, els porten aigua i els posen una tapa. Després, ve el cambrer a preguntar què volen prendre. I allà es troben que hi ha persones que no consumeixen, quelcom que Solana ha descrit com un "abús".
Des que cobren una mica més d'un euro només per seure, fa poc més d'un mes, hi ha qui ha malinterpretat o ha volgut polemitzar amb la mesura. L'Òscar, tot i que se'n lamenta, ha dit estar convençut de la decisió que van prendre, que també té excepcions, com ara els menors. Sobre possibles problemes legals, l'hostaler treu ferro: "Ho hem mirat amb l'Associació d'Hostaleria de Cantàbria i és perfectament legal perquè, a banda que figura als cartells i als QR, i que els cambrers ho diuen, no deixa de ser una consumició més del bar. Està escrit, ho reflectim en el tiquet com a no consumició i cotitzem per això a Hisenda".
Entre els clients de la taverna, de fet, ha apuntat que a penes hi ha hagut queixes. "Majoritàriament, entenen que, al final, serveix per ajudar-nos amb despeses com la neteja dels lavabos, la cura del mobiliari o el pagament d'impostos. Algun s'ha enfadat, però el percentatge és molt petit".
[plantillavirals]
Un bar decideix cobrar un euro i mig als clients només per seure
Els responsables de la taverna càntabra La Solía de Liaño treuen pit de la mesura: "La gent ha d'entendre que es tracta d'un negoci"
- Imatge d'arxiu d'un bar de copes -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2022 a les 15:28
Et pot interessar
-
Economia
El salari necessari per ser feliç, segons Harvard
-
Economia
El país de la Unió Europea que canvia de moneda
-
Economia
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026: del transport i els lloguers als ous
-
Economia
Què hem après aquest 2025?
-
Economia
El 2025 tanca amb una inflació controlada del 2,9% a l'Estat
-
Economia
El límit de pagaments amb targeta a partir del qual Hisenda obliga a declarar-los
