Els matrimonis podran celebrar-se davant de notari a més de per l'Església, en els ajuntaments i els registres civils. Alhora, els ciutadans podran acudir al jutjat o al notari en casos de separacions i divorcis de mutu acord quan no hi hagi fills menors d'edat ni persones incapaces.
Així es recull en el projecte de Llei de jurisdicció voluntària aprovat aquest divendres pel Consell de Ministres, que elimina el suposat d'emancipació per matrimoni. Actualment, un jove podia emancipar-se als 14 anys si es casava, però això s'elimina després d'haver elevat l'edat per als 16 anys.
El text deixa en mans dels jutges els expedients en matèria de família, drets de menors, donacions d'òrgans i alguns en matèria de dret successori i mercantil. Es preveu l'autorització judicial en el reconeixement de la filiació no matrimonial o en la donació d'òrgans de donants vius, on el jutge ha de comprovar que es realitza voluntàriament sense cap tipus de coacció. Els jutges donaran la dispensa per contraure matrimoni quan hi hagi un impediment per parentesc, determinaran la pàtria potestat i resoldran els desacords conjugals en l'administració de béns de guanys.
							
																					
														
								Els notaris podran casar
Així es recull en el projecte de Llei de jurisdicció voluntària aprovat pel govern espanyol
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 04 d’agost de 2014 a les 15:51
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City Societat
												Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
- 
												 Societat
												L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol Societat
												L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
- 
												 Societat
												Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona Societat
												Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
- 
												 Societat
												Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya Societat
												Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya
- 
												 Societat
												Les millors imatges de l'eclipsi parcial de sol a Catalunya Societat
												Les millors imatges de l'eclipsi parcial de sol a Catalunya
- 
												 Societat
												Alves té dret a una indemnització de l'Estat per l'any de presó provisional Societat
												Alves té dret a una indemnització de l'Estat per l'any de presó provisional

 
															 
															 
															 
															 
															