Andorra acollirà el 9è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya

Se celebrarà del 2 al 4 de març de l'any que ve a Sant Julià de Lòria

Publicat el 09 de desembre de 2015 a les 19:24

Un dels objectius del congrés és dinamitzar les destinacions de muntanya Foto: Josep M Montaner


Redescobrir la muntanya, diversificar l'oferta i millorar la productivitat són objectius que les destinacions turístiques d'altitud van aconseguint, a pop a poc, gràcies al turisme esportiu i d'aventura. Aquestes i altres qüestions d'interès, com l'organització d'esdeveniments esportius, s'abordan en el novè Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya, que es farà a Sant Julià de Lòria, a Andorra, del 2 al 4 de març de 2016.

La pràctica d’activitats esportives és moda. Any rere any creix el nombre de persones que trien una destinació per fer-hi turisme actiu, i la majoria ho fa en companyia de la família o grup d’amics. Segons el Global Report on Adventure Tourism publicat per l’Organització Mundial del Turisme (OMT) i l’Adventure Travel Trade Association (ATTA)l’any 2014, el turisme relacionat amb l’esport i l’aventura genera 263.000 milions de dòlars arreu del món, amb un increment del 195% en els darrers dos anys. Segons aquest informe, la bellesa de l’entorn natural és el factor més important a l’hora de triar una destinació, seguit de l’oferta d’activitats i el clima. 

La pràctica d’esports com el ciclisme, el senderisme, l’alpinisme i les curses de muntanya és clarament a l’alça, mentre que altres activitats madures com l’esquí incrementen el seu potencial amb la diversificació de productes. Així doncs, esport i aventura esdevenen una combinació molt prometedora per a les destinacions de muntanya, tant pel que fa al creixement de la demanda com al model de negoci, que per la seva atomització de proveïdors i serveis afavoreix que el seu benefici repercuteixi d’una manera més àmplia en el conjunt del territori.

Durant els dos dies del Congrés es veuran interessants casos d’èxit sorgits tant d’iniciatives públiques com de privades. S'analitzaran les noves demandes del mercat lligades a estils de vida més saludables i actius. També es coneixeran les noves eines de màrqueting en què els consumidors esdevenen prescriptors, i es descobriran com una activitat de sempre, el senderisme, torna a ser moda i com repercuteix en el desenvolupament de productes de marques esportives i destinacions.