Bhim Gurung guanya a Kima Trophy superant el rècord de Kilian Jornet

El nepalès aconsegueix un temps de 6:10:44 |Emelie Forsberg venç a la categoria femenina després de dues segones posicions

Publicat el 29 d’agost de 2016 a les 16:30
Aquest passat cap de setmana es va disputar a Val Masino (Itàlia) el Kima Trophy, una prova biennal que tornava aquest 2016. Es tractava de la segona prova de les noves Extreme Series de les Skyrunner World Series, després de la Tromso Skyrace. En un dels recorreguts més tècnics del panorama de l’skyrunning, 52 quilòmetres i 4.200 metres de desnivell positiu eren les dades de la cursa, que va comptar amb un nou rècord.

El nepalès Bhim Gurung va guanyar la prova en la categoria masculina, fent un nou rècord que va marcar en 6 hores, 10 minuts i 44 segons. L’anterior propietari del millor registre era Kilian Jornet (6:12:20), i ara Gurung l’ha rebaixat en 1 minut i 36 segons. L’italià Marco de Gasperi va ser segon amb un temps de 6:12:09 i el francès Leo Viret va completar el podi en 6:13:19. Després d’Alexis Sevennec, que va ser quart, Tom Owens va ocupar la cinquena plaça i Genís Zapater va aconseguir fer una gran sisena posició, amb un temps de 6:36:47.
 

Emelie Forsberg, guanyadora del Kima Trophy 2016. Foto: Albert Jorquera


En la categoria femenina, Emelie Forsberg va confirmar el seu retorn després de la lesió guanyant la segona cursa de les Extreme Series després de la Tromso Skyrace, de la qual ella n’era l’organitzadora juntament amb Kilian Jornet. La sueca va fer un temps de 7 hores, 49 minuts i 6 segons, quedant per davant de la neozelandesa Ruth Croft (8:06:45) i de la italiana Emanuela Brizio (8:21:42). Roser Espanyol va aconseguir un gran resultat sent cinquena amb un temps de 9 hores, 37 minuts i 38 segons.

Classificacions Kima Trophy Ultra Sky Marathon (PDF)