La Copa Amèrica no repetirà a Barcelona el 2026. L'Ajuntament hi havia descartat destinar més recursos. El primer tinent d'alcalde de la ciutat, Jordi Valls, ha confirmat l'anunci. "Volíem demostrar-nos a nosaltres mateixos que podíem ser una ciutat global, també a escala d'esport", ha apuntat dibuixant els motius pels quals es va apostar per la competició. El "llegat", ha considerat Valls, s'ha complert. Els objectius que conformaven aquest llegat eren dos. D'una banda, projectar-se en el panorama internacional. I de l'altra, desenvolupar activitat econòmica vinculada a l'economia blava. Davant la fi de l'etapa a Barcelona, València ja s'ha ofert per quedar-se la competició, que ja va acollir l'edició del 2007.
Amb la mirada posada en la següent edició, la del 2026, el representant del consistori liderat per Jaume Collboni ha considerat que "no aporta res" allargar la col·laboració pel que fa als recursos públics i privats que s'hi haurien de destinar, aspecte que, ha detallat, ja van descartar fa temps, tot i que ha reconegut que l'organització volia continuar a la ciutat. "Hi ha dues marques diferents, comercial i de ciutat", ha conclòs Valls, que ha assenyalat que els propòsits d'una part i altra han acabat per no trobar-se. Malgrat tot, ha volgut subratllar que "a Barcelona li ha anat bé la Copa Amèrica".
Les declaracions del tinent d'alcalde a RAC1 aquest dimecres arriben justament l'endemà d'un comunicat del CEO de l'esdeveniment, Grant Dalton, que apostava per aprofitar l'èxit de la 37a edició de la competició a Barcelona per impulsar-ne el creixement. "És difícil que això passi a Barcelona", va expressar Dalton, malgrat tot. "Seria difícil ampliar el nombre d'equips en funció de l'espai d'infraestructura disponible a Barcelona", sostenia al text després d'afirmar que l'objectiu de l'esdeveniment és augmentar l'audiència i la participació de diferents regions, territoris i grups demogràfics.
Dalton, també CEO del Emirates Team New Zealand, guanyador de la Copa Amèrica, va apuntar que saben que tenen una sèrie de "seus valuoses" que busquen continuar desenvolupant i va assegurar que mantenien la ment oberta sobre la millor manera d'aconseguir això amb una seu o diferents seus que potenciïn la següent edició. "A més a més, arran de les converses inicials amb els equips, existeix un desig col·lectiu de veure un creixement comercial continu de la Copa Amèrica, en línia amb el que s'observa en altres esports mundials líders", va relatar. Sobre les dades d'audiència, va reafirmar que coincideixen amb les xifres que es van projectar i van estimar previ a la celebració de l'esdeveniment: "Estem en camí d'aconseguir els nostres objectius de creixement d'un augment del 50% en l'audiència total de retransmissions i mitjans", va apuntar.