Agents de la Unitat d'Antifurtivisme del Cos d'Agents Rurals del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a la demarcació de Girona, amb la col·laboració d'agents de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Ripoll, han realitzat una operació contra el furtivisme de caça que ha acabat amb la denúncia a uns caçadors furtius que van abatre dos isards a la Vall de Ribes i Toses.
L'operatiu es va dur a terme l'últim cap de setmana del passat mes de novembre durant un servei de prevenció de furtivisme de caça de l'isard i el cérvol al Ripollès. Tot va començar amb la localització d'una furgoneta sospitosa a la zona de la Vall de Ribes i Toses, dins la Reserva Nacional de Caça. Els agents de la Unitat d'Antifurtivisme del cos dels Agents Rurals van dur a terme un seguiment dels ocupants del vehicle. Durant la vigilància, els agents van observar els furtius realitzant diversos trets amb una arma de foc, abatre els dos isards i recollir-los.
El seguiment posterior, que es va fer en col·laboració amb els Mossos d'Esquadra, va permetre interceptar la furgoneta a Ribes de Freser i es va comprovar que transportava amagats en el seu interior els dos isards abatuts, una arma llarga ratllada, munició abundant i diversos estris de caça. Els agents rurals també han localitzat les beines disparades pel furtius a la zona d'alta muntanya on es van abatre els animals.
L'actuació conjunta dels dos cossos operatius ha comportat diverses actes de denúncia i comisos d'armes, munició i altres estris relacionats amb la caça, així com dels dos animals morts. Aquests fets comporten sancions i la restitució econòmica dels animals abatuts, així com de la retirada de la llicència de caça i de llicència d'armes per un període d'entre 2 i 5 anys.
Denunciats dos furtius per matar dos isards a la Vall de Ribes i Toses
L'operació l'ha liderat la Unitat d'Antifurtivisme del Cos d'Agents Rurals de Girona amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra de Ripoll
ARA A PORTADA
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
-
-
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres» Guillem Delso
Publicat el 18 de desembre de 2018 a les 22:59
Et pot interessar
-
Esports
Pedri cau lesionat: diagnòstic i temps de baixa
-
Esports
Un exporter de la Masia atropella mortalment un ancià en cadira de rodes
-
Esports
Bartomeu, jutjat per injuriar Jaume Roures amb perfils anònims a xarxes socials pagats pel Barça
-
Esports
Dani Alves es converteix en predicador en una església de Girona: «He fet un pacte amb Déu»
-
Esports
Baralla al final del clàssic: els gestos del Madrid a Lamine Yamal i una falta no xiulada
-
Esports
El Barça perd contra el Madrid en un clàssic tens i polèmic
