Els jugadors blaugrana han estat capaços de superar amb nota una primera part que han començat malament, deixant jugar massa els ucraïnesos, que tocaven amb tranquil·litat. I encara que els homes de Xavi Hernández han tingut la possessió de la pilota i només han patit a les acaballes de la segona part, el Shakhtar ha intentat -i a estones ho ha aconseguit- adormir el joc i retenir-lo allà on ells volien.
El Barça no anava pel bon camí. Ha faltat un punt de precisió, potser per la falta de tensió. Oriol Romeu, a banda dels davanters, ha estat un dels futbolistes més destacats. El migcampista d'Ulldecona ha tingut molt bones accions defensives. Per la seva banda, Iñigo Martínez no ha perdut cap pilota i ho ha filtrat tot a la perfecció. I pel que fa al tauró, tot i que no ha estat ni de bon tros al seu màxim nivell, ha fet valdre l'oportunisme i s'endú, d'aquest matx, la satisfacció que dona l'encert a porteria.
El seu gol, rebot d'un xut anterior, ha estat anul·lat en primera instància per l'àrbitre del partit, però validat després pel VAR. La part emotiva del gol és que li ha dedicat a la seva àvia, que va morir tot just aquest dilluns. Minuts més tard ha tornat a intentar fer pujar el marcador, però aquest cop sí que ha estat anul·lat.
Un gol amb una dedicatòria molt especial â¤ï¸ pic.twitter.com/xZovpQyiXc
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 25, 2023
En canvi, Fermín sí que ha brillat. El regal d'una trajectòria que ja s'assaboreix brillant ha arribat aquesta nit després de moure's com un peix a l'aigua per la gespa i ser present en les tres oportunitats més clares del partit. El seu encert podria haver estat, fins i tot, doble, però el VAR ha acabat anul·lant, també, un segon tant. No obstant això, ell és un dels migcampistes amb més arribada de la plantilla, sempre és al lloc adequat en el moment adequat. Llegeix i defineix bé, és un avantatjat.
Precisament, el partit ha marcat un primer punt d'impàs amb aquests dos gols. D'ençà d'això, els ucraïnesos han començat a desfer-se. Han dit prou i s'han dedicat exclusivament a treure aigua del vaixell. Els ha estat impossible trobar l'equilibri dels primers minuts i ha acabat jugant al que han volgut els blaugrana. A l'equip li ha costat entrar al partit, però amb els gols i un bon equip, ha estat possible.
Com comença 🆚 com acaba pic.twitter.com/7OG2Tu3J8v
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 25, 2023
És, potser, inevitable que tenint el Clàssic de dissabte en ment, els futbolistes hagin estat una mica dispersos. El mateix li va passar dimarts al Reial Madrid contra el Braga, però fins i tot amb les limitacions d'efectius, han guanyat. S'han deixat portat pel partit, però quan els de Xavi han trepitjat l'àrea han estat efectius. Amb tot, la pressió ha funcionat i tot i que ha baixat de ritme a la segona part, el Barça ha viscut instal·lat a l'àrea contrària.
Els catalans han sortit amb la idea que passessin poques coses i el Shaktar també, demanant pràcticament clemència. Però tot ha canviat quan en el minut 62 Heorhiy Sudakov ha vist porteria, esbroncada de Marc André Ter Stegen inclosa. El porter alemany no ha perdonat els errors de relaxament de l'onze. Els ha estat massa fàcil marcar. Amb tot, el Barça no ha patit, però sí que ha viscut immers en la incertesa. Una incertesa que els hauria pogut sortir molt cara, pràcticament impagable.
[plantillavirals]