El Barça i el Sevilla es juguen el doblet al Vicente Calderón

Tots dos equips arriben a la final de la Copa del Rei amb un títol a l'esquena: els blaugranes la Lliga i els d'Unai Emery l'Europa League

Publicat el 22 de maig de 2016 a les 19:24
El Barça i el Sevilla s'enfronten aquest diumenge al Vicente Calderón amb un objectiu: guanyar i aconseguir el doblet. I és que tots dos arriben al partit pocs dies després de guanyar un títol. Els blaugranes es van fer amb la Lliga el passat dissabte i els d'Unai Emery van emportar-se l'Europa League aquesta setmana. Els de Barcelona arriben més frescos al duel, amb vuit dies de descans després del partit a Granada (0-3). Luis Enrique volia una rua breu i ho va ser. L'autobús va passejar-se pels carrers poc més de tres hores per celebrar el títol amb l'afició.

El Barça encara en bona forma a l'últim partit oficial d'una temporada dividida en tres parts clares. La primera, una gran ratxa que va durar fins a l'abril i que va permetre als blaugranes mantenir-se sense perdre 39 partits. La segona, la sorprenent apagada que el va situar a tocar del rival a la Lliga. I la tercera la remuntada, amb golejades i la conquesta de la Lliga. Després de tres derrotes seguides, els blaugranes van prémer l'accelerador en les últimes cinc jornades amb 24 gols a favor i cap en contra. L'eufòrica celebració a Los Cármenes va ser una expressió de l'esforç final. 

Per la seva banda, el Sevilla busca la revenja de la Supercopa després que el Barça guanyés el trofeu aquest agost. Els de Luis Enrique van arribar a dominar per 4-1 abans que el Sevilla empatés en una gran arrancada. A la pròrroga, Pedro va segellar la victòria abans de deixar l'equip per anar a Londres.

La final d'avui també estarà marcada per la polèmica de les estelades. Aquest dimecres la delegada del govern espanyol a Madrid, Concepción Dancausa, anunciava que les banderes independentistes no podien entrar a l'estadi, emparant la decisió en la llei contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància en l'Esport per justificar la decisió. El mateix dia, l'associació d'advocats Drets recorria la resolució i el club blaugran seguia els mateixos passos un dia després. Finalment, divendres, el jutjat contenciós-administratiu número 11 de Madrid estimava el recurs de l'entitat i aixecava la prohibició.

Si el Barça guanya el partit d'aquesta nit, consolidarà altra vegada el seu sobrenom: El rei de Copes. Els blaugranes són l'equip que ha guanyat més vegades la competició -26-. L'Athletic Club, amb 23, i el Reial Madrid, amb 18, completen el top 3.